torsdag 26 juni 2014

tystnad

Oij va de vari tyst här men ha faktist in hunni ens tänka på bloggen! Ska försöka sammanfatta kort vad vi sysslat med under senaste tiden.

JOBB
Jag har ju börjat jobba igen, eller 3 veckor ska jag jobba, sen blir det låång semester! Det är nog riktigt hälsosamt att jobba lite emellan, får lite vila upp mej på samma gång som jag får lära mej att uppskatta att få vara hemma, som det är nu är det betydligt lugnare och lättare att vara på jobb än hemma men nu sku man ju endå villa vara hemma allra hälst.
Jag har iallafall insett än en gång att jag har världens duktigaste pojke, inte att han alls sku ha gnällt efter mamma eller tisu, fast han e ju hemma med pappa så de e ju klart han e nöjd! Tror faktist att han intens märker att jag varit borta, en dag då jag jobbade 12 timmar och han sov då jag for och sov då jag kom och sen såg att jag var hemma när han vaknade på natten såg jag riktigt lyckan i hans ögon när han upptäckte att jag var där men annars har han bara sitt att "aha de e du ha du lixom vari nånstans".


MIDSOMMAR

Midsommarn har gått i jobbandets och ätandets tecken, midsommarafton jobbade jag morgon och midsommardagen 12 timmar. Lite han jag fira också, vi var på afton hos grannarna och lagade supergod mat, oxfile, klyftpotatis och mild pepparsås gott gott blev det! Till efterrätt min sitronmarängtårta som fick beröm. Sen var det bastu och i säng med mej. På midsommardagen när jag på kvällen kom hem var huset tomt så jag for till grannarna och där hittade jag ju mina pojkar, tydligen skulle vi igen äta där, fast jag var proppmätt efter maten på jobbet men vi hade ju en riktig kock som fixade hamburgare helt från grunden åt oss och den bara rann ner i magen så god var den.


GÄSTER

På måndag anlände, mamma, brorsan med kompis, marcus syster och kusin och deras ett barn påmann. Huset fullt alltså. Jag jobbade ju så tyvärr blev de nu inte så mycket program men tisdag var ledig och då tog jag, marcus och charlie cykeln och resten bilen och så besökte vi leklandet och oij vilken hit! Rekommenderar faktist att åka dit både med små och stora, Charlie hade roligt och jag och marcus sku nog också gärna ha brottats lite i sumodräkter och sprungi hinderbanor i hoppslott :P Marcus har lite bilder på telefon så får se om jag visar någo senare. Igår åkte sen en del då ochidag resten. Imorgån och övermorgon blir det att träffa kompisar som hyr stuga här nu så det är riktigt mycky nu på en och sammavecka men det är ju roligt. :)


MIN CYKLING

Ja de ha ju blivi som de blivi när de bara ha regna men på tisdag blev det 20km och igår 19km, nu får vi hoppas att det fina håller sej så jag kan cykla till jobb.


CHARLUSEN

Charlie har nu på några dagar förändrat sej riktigt mycky, eller så känns det. Han kan sitta länge och leka med sina saker och busar med oss, leker att han tar upp nånting från golvet och lägger i mun och så tittar han upp och smackar :P han vet ju att han int får äta saker från golv och mark. Glad hela tiden och skrattar åt det mästa, marcus visste att pricka in pappaledigheten nu! Någo lugnare är han ju int för de utan alla skåp och lådor ska tömmas och undersökas men han är så stadig nu att det är inte dedär samma vaktande utan man kan låta honom i lugn och ro undersöka.


Mycky text och inga bilder, de e som de e. Ikväll ska vi si på sommar med ernst och fira att jag har 3 dagar ledigt! Från imorgon ska vi vara tonårsvakter några dagar och annars ska vi försöka få lite gjort här hemma under dagarna. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar