söndag 1 juni 2014

bilder i mängder

Hemma från borgåresan då, denhär gången gick resan så snabbt och jag tycker att vi knappt hann göra nånting men endå var det program hela tiden. Skönt att komma hem endå alltid. :)


Dom flesta bilderna är från båten, det finns lixom int så mycky annat att göra där :P Lekrum blev det iallafall hela resan och där fanns nånting vi vuxna också tyckte var roligt, tror alla vuxna som fanns i lekrummet i något skede provade "spedemaskinen". Grase hade iallafall jättefina frecha rymliga lekrum.

Favoritplatsen, pappas axlar :)

Vi åt på frank´s och jag beställde imistag en mozzarella, basilikapasta istället för en räk, hur det nu lyckades men god var denhär också :)

Lite bollhav blev det också men så kom det ett gäng större barn så det blev inte en så lång vistelse.


Hos famo gunga vi alla.


Jag hade lovat hjälpa mamma med bakningen till dimission så det blev 3 st prinsesstårtår och 2 st hopeatoffekakor. Prinsesstårtårna är jag riktigt stålt över då det var första gången och dom blev faktist ganska perfekta om jag får skryta, passligt blöta, passligt söta och marsipanen gick inte sönder på en enda, dessutom började den svettas först just efter att gästerna åkt. hopeatoffekakan däremot är jag inte nöjd med, tyckte den blev tårr, endå fick den beröm men tar det som vänlighet bara ;)




Några hundar fick vi träffa, mina föräldrars alltså :)

Såhär såg jag ut både på onsdagens terassinvigning som skedde inomhus p.g.a. hösten och på kusinens studentfest och systers dimission.



Har nog aldrig visat upp hurdana smycken jag använt men tänkte göra det nu, tillkläderna hade jag alltså dethär, armbanden, nomination, ett med stora "diamanter" jag fått av mamma och ett magnetarmband, det har lixom blivit det jag har på mej då det är fest och det passar till kläderna, på andra handen hade jag ett jag fått till 18års dagen av kompisarna, ni som gett det vet nog vilket, det med ängeln, det har jag på mej alltid men igår gick det sönder så måste föra det och lagas :( halsbandet är mitt favorit, pilgrim borde det vara och örhängena från kappahl.


Systers dimissionspresent, medieassistent blev hon, det är inte bara jag som gillar gamla grejer, råkade hitta domhär riemuraita burkarna från 70-talet och visste att hon har från förut iallafall en och tycker om dom så tyckte att det var en ganska perfekt present, roligt då man hittar nånting man vet att kommer uppskattas.

Kusinen fick tove jansson 100år emaljmuggen, tycker själv om dom och har en med lilla my tror jag men den står bara i skåpet, ska nog ikväll ta fram den och ha som tandmugg tror jag :)

Påklädning före kalas, charlie fick prova hatten och blev så förskräckligt arg av det. :D


Påvägen hem började vi med champangefrukost, vi har börjat välja den nu efter att charlie kom och kan verkligen rekommendera! Det kostar 5€ mer än vanliga buffeen men det är det så värt! Lugnt och skönt och ingen som springer runt och stressar, man får kaffe och te serverat till bordet och maten är mycket freshare och det finns lite mer extra grejer som rom och smoothie.


Charlie trivdes bra i vagnen med fötterna i vädret, att kurkka i luckan uppe på vagnen var också förskräckligt roligt! :)

Så blev det bollhav, lekrummet var bara kaotiskt men bollhav hade dom skillt för 0-3 åringar och det var verkligen bra, där trivdes han nästan 2 timmar!

Jag tog också ett dopp men charlie hade inte tid att leka med mamma, det fanns ju andra bebisar att prata med!

Kan seja att våra lekrumsår är härmed inledda, inte föratt jag har nånting emot att leka lite jag också ;P Ville viking såg vi förresten också men charlie kunde inte ha varit mindre intresserad :P

Sist men inte minst utsikten från bollhavet :)

Hemst många bilder från borgåvistelsen i sej finns ju inte.. men det var nu mäst hit och dit åkande. På tisdag åkte vi bara jag och marcus till ikea och xxl på onsdag till marcus pappa, sen konstfabriken för att hitta lite nya kläder och sen terassinvigning, torsdag handlade vi för tårtbak och umgicks med min familj och fredag bakade jag medan marcus var med charlie hos sin pappa, lördag var kalasande och idag åkte vi tidigt. Där emellan har jag hunnit bada bastu 2 gånger, charlie en och marcus 3 :P Sådär kort och konsist vad vi sysslat med :)

2 kommentarer:

  1. Faktist fin prinsesstårta! Hu ha du lyckats få den sådär rund och hög? :D De va trevlit att hinna ses ett varv iaf! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja gjorde så att ja först byggd den i en kippa, la kelmu på kantena å sen såndän stelnande vaniljakreemi blandat me 1/3 grädde så de ble på alla kanter, sen byggd ja in me botten å hallon, lite grädde å citronsaft å så fick den stå över natten, sen to ja bara ut från kippan å kelmun bort å marsipane på. Jättesimpelt! Å då blir de helt slätt å jämnt :)

      Radera