onsdag 11 juni 2014

positivt

Har på senaste tiden skrivit så myckt negativt om hur jobbig fas vi är i nu så måst nog väga upp det lite med att berätta om dom positiva sakerna just nu för dom finns det ju nog av minst lika mycket som dom jobbiga men när man är trött och slut av allt racande blir det lätt att man bara ser det.

På sista tiden har Charlie blivit mer så att han visar uppskattningen och hur mycket han tycker om sin mamma och pappa, från att ha varit dendär babyn som inte kan visa så mycket har han blivit ett barn som visar mer känslor. När han ibland vänder om i farten och kommer rakt mot för att ge en kram och en puss kan man ju inte annat än smälta. <3 Att han dessutom lärt sej seja mamma är ju bara för härligt! Marcus visar han också sin uppskattning för med att bli så överglad då han kommer hem från jobbet, han bara kvittrar och kvittrar och bara att jag sejer att vem kom hem så far han med en hurrja fart mot ytterdörren.

Det att han är överallt har ju också sin positiva sida faktist, att få se honom undersöka och se dendär otroliga nyfikenheten i blicken, man riktigt ser hur han skannar rummet och sen går igenom varge knut och sku hälst vara i alla knutar samtidigt. Han är så glad och livfylld när han kryper runt att nu är det ju härligt att följa med.

Min favoritstund på dagen är ju nog endå dagssömnen, den långa av dom. ;P Nu när det blivit varmt har vi fått ge upp vår mysstund i soffan och flyttat oss upp till sängen, nån sån period har han nu att han vaknar direkt som jag stiger upp ur sängen, förut har jag kunnat flytta honom från famnen till egen säng om jag velat göra nånting men nu vill han ha dendär närheten och den ska han få, det är ju faktist för mej också en liten stund att ladda batterierna då resten av dagen spenderas i rörelse och på golvet och nätterna känns det som att jag sover så ytligt. Då njuter jag av att bara titta på min lilla prins när han så rofyllt ligger och snusar, kan man vara sötare? Har också tagit det som en liten lässtund.

Riktigt i dagarna ha han också börjat följa efter så nu kan jag också lite styra vilket rum vi ska vara i, men sen kan han ju nog mittiallt också endra sej och krypa helt nån annanstans, kom kom har han också lärt sej, hela denhär grejen med att han lär sej nya saker och man kan kommunisera med honom på ett annat sätt är så roligt!

Kort fattat är det ju det bästa som finns att vara mamma åt ett litet busfrö <3


världens finaste filur <3 det absolut finaste och värdefullaste jag har, haft och kommer ha <3

1 kommentar:

  1. Jo, man ska va glad över livet när alla är friska och nöjda. Det finns ju så mycket att glädjas över.

    SvaraRadera