onsdag 18 juni 2014

Lurendrejeri och funderingar

Ute ser det ut som sommar men när man går ut får man ta på sej långärmat.. Inte konstigt väl, sommarn börjar ju först efter midsommar men det har ju varit så varmt! I förrgår knäppte jag några bilder ute i trädgården, samma blommor varge år men dom är ju fina så :)

ett av dom största tecknen på att snart är det midsommar, johannirosorna börjar blomma! :)

Mina favoriter, pionerna :)


Syrenen doftar så gott :)


Jordbubbarna ser lite torra och trötta ut men kanske de ennu blir nånting..


Dahliorna får vi ennu vänta på :)

Sen plockade vi rabarber och charlie hjälpte självklart till!

In i frysen åkte dom och ut kommer dom i vinter då vi behöver vitaminer.

Solstrålen <3


När vattenmelonen är nersmulad fortsätter man med att äta den från golvet.. :P
Sen var vi ennu duktiga och bakade semlor, mums mums :)

Igår hade vi en riktigt lyckad dag, började med att cykla in till byn på babyträff och sen vidare till mitt jobb och så cykla hem igen, äta lunch och tupplura lite, laga mat och baka både havreflarn och kolakakor. :) Charlie är på så bra humör och det har underlättat så förskräckligt mycket nu när han lärt sej att komma ner från stående utan att slå sej vilket gör att han kanfå fara merfritt runt hemma och därför är mycket nöjdare också :) skönt! Får höra att snart får ni jobb då när folk hör vilken ålder charlie är i men kan då lugnt seja att det värsta är över ;) Nu börjar hans huve vara med också och förstår att vara lite försiktig, endå vi skulle behöva få honom att förstå är att wc byttan inte är till för att tvätta händerna i och att porten i trappan inte är nån slags hinder man ska klättra över... tar nog inte länge så är han över där! Nu känns det iallafall riktigt synd att åka på jobb på fredag då allt är så bra, men det är ju bara 3 veckor jag ska jobba och det gör nog bra för charlie att få vara på tumis med pappa lite, bara han inte går och tar dom första stegen medans jag är på jobb! fast jag tror nog vi har några veckor kvar tills vi är så långt! Snart fyller min lilla skrutt 9 mån! Lika mycket som tiden han var i magen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar