tisdag 10 juni 2014

surpuppa

Idag sku jag ta mej i kragen och cykla mina första kilometrar när ja nu resten av veckan somnat med charlie då  jag nattat honom, (förstår int varifrån denhär tröttheten kommit, snuvan kanske?) Så ble de ju int, nu sitter ja här på soffan i mina träningskläder och surar.. I borgå köpte vi en barnsits till cykeln och den hade marcus varit så snäll och skruvar fast, problemet var det att han gjorde det då den var ställd efter hur grannen haft sitsen då hon lånat den för en evighet sen = jag räcks inte till marken.. Nåja, han va ju snäll å kom å sku fixa de men tydligen va de int sådär bara för den passar int tydligen då om man har korta ben, å dehär va ju mitt fel för de borde ja ju ha veta att kolla i butiken hur de nu sen sku ha gått till, sku ja ha tagi me cykeln ti butiken eller? Nåja, ja tappa lusten å får väl ta å börja nån annan dag. Murr..

Hadd tilome pyssla ihop en så fin rutgrej och magneta fast på kylskåpet, en ruta=en km, fast ja fick bara 420 rutor att rymmas på pappret.. Och just det, mina 500km som jag har som mål är tydligen int så mycky, "de e ju bara 6 gånger av och an till mariehamn"... Somom ja sku vara så sporti att ja sku cykla 80km ti dan sådär bara...

Negativiteten bara ångar ur mej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar