söndag 1 juni 2014

prejekt lusthus

Har fått lite gjort i trägården idag, resat rensat och rensat, 2 skottskärror med ogräs och en stor hög klängväxter blev bortrivna/klippta. Det jag skulle göra var att rensa upp vid lusthuset så det blit snyggt.


Köpte blommor från plantagen till framtrappan, varför kan inte plantagen finnas här också! såg på domhär här och så var vin till palntagen och för halva priset fick vi dom, fast så är det väl med allt som har med trädgård att göra, svinaktiga priser tar dom av oss stackrar.

På långsidan av lusthuset finns en perenn som såhärårs ser bara kaotisk ut, när sommarblommorna blommar ut blir det bättre men nånting borde ndå göras, blötsligt har det kommit upp mitt i perennen en liten hallonbuske, en vinbärsbuke och en rosenbuske och dom her helt säkert inte funnits där förra året! Nån som spelat mej ett spratt?? :D

Örtena fick en plats, ska nog skaffa lite till örter ennu, mera basilika iallafall! Brukar köpa av domdär krukorna i butiken och bara plantera om.

På andra långsidan har nåntong i tiden varit ett jordgubbsland, antar jag då jag hittade 6 st plantor lite utspritt bland alla nässlot och gräs. Allt blev bortgrävt och jordgubbsplantorna omplanterade lite mer i klunga, skulle nog villa ha fler :)

Det blev fiktigt snyggt :) borde bara hitta på nånting att plantera också men det ska nog inte bli något problem ;)

Dehär med trädgården tar ju alldrig slut, det finns alltid nånting att göra men jag har faktist börjat tycka om det, tyvärr finns det inte riktigt tid för allt fast vi intens har en såjättestor gård men antar att det blir bättre då jag fått allt på klart, egentligen är dethär första året vi gör nånting, första året gick med att se vad som kommer upp, andra i foglossning och nu då äntligen börjar det hända nånting, nu blir det min trädgård :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar