söndag 20 april 2014

Påsk

Så är påsken snart förbi, vi har haft Charlies guföräldrad med sin söta fröken med sej på besök sen torsdag och idag åkte dom hem igen.

På torsdag var vi på ettpar loppisar och så och handla, sen hem och öppna grillsesongen, pojkarna hade lite problem med att få grillen tänd då någon glömt att köpa tändvätska.. vem månne det var? :P en halv flaska wiskey senare och med hjälp av kompuran fick dom iallafall igång den :P

Fredag spenderades hemma, klo.2 ringde det på dörren och marcus överraskningsgäster kom, är nog stålt över att jag inte avslöjade nånting, brukar vara dålig på att hålla såna hemligheter eller överraskningar hemliga :P Riktigt bra blev det och marcus blev ju verkligen överraskad. De åts kaka och så anlände marcus nya bil som han trodde skulle komma först på söndag. För den som inte vet fyllde han alltså år.. Dehär ble ju lite råddit, nåja, på kvällen blev det tortilla :)

Lördag åkte vi först på påskmarknad till stan var jag hittade ettpar fina innetossor åt charlie, det behövs nu när det är halt när han stiger upp och halksockorna helatiden försvinner. Sen till chipsbutiken och på ett loppis längs vägen. Sen var det dags för det jag väntat på hela veckan, lammen.

Det var inte bara jag som tyckte om lammen, charlie skrattade högt när dom små små lammen kom och suga på hans fingrar och han fick klappa dom. Han tycks nog vara en sån djurvän nu redan. :) Sku nog ha kunna ta med mej några av bääbääna :)

Så hem och äta och där vid bordet blev vi sen tills jag först stupade medan jag nattade om charlie då han nångång 12 tiden vaknade och pojkarna stupade vel tillsist ochså nångong 2 tiden.

Och så har vi söndag, gästerna packade iväg sej, vi var till grannarna på konfirmationskaffe, pappa och brorsan var här och nu körde marcus iväg dom till båten. Imorgon har vi en riktigt skön dag bara familjen hemma och laddar batterierna lite, välbehövt :) På fredag kommer nästa gåster och sen är det slut på gästandet på en stund vad jag vet :)

En riktigt bra påsk har det varit härtills! Bilder har jag inte riktigt men jessi lägger säkert upp nånting i någo skede för hon knäppte lite nu och då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar