fredag 11 april 2014

Minnen

Ikväll såg vi med Charlie på ströhö i toner på yle areenan. För dom som inte vet är ströhö alltså strömborgska högstadieskolan alltså skolan jag gick i och ströhö i toner en elevkonser som i år fyllde 30år och till ära av det sändes av yle.

Vad det väckte minnen att se på det, år 2006 (tror jag) hade jag min five minute fame på scenen där som speaker, på den gamla goda tiden då 2 st elever från skolan valdes ut till speakrar, nu är det dramagruppen som sköter den uppgiften så det är väl typ 10st speakrar vilket blir lite råddigt men antar att det var för svårt och blev lätt orättvist om det ska väljas ut 2 sådär bara enligt vem som är envisast och har bästa argument. Minns att mitt agrument var att jag har 0 musikalitet så kan varken sjunga eller spela nånting men vill så gärna vara med och det funkade ju bra. ;P
Det filmades ju redan då och jag skulle så gärna villa se den filmen men vet inte hur man kan få tag på den.. Eller så vill jag int se för antagligen var man inte precis som speakrarna i melodifestivalen :D Bilder sku också vara roligt att ha men har inte en enda :(

Men iallafall domdär minnena, alla känslor hur det kändes före och efter och på scenen. Dom bästa minnena är nog alla övningar och kvällarna före som det skulle mixas och övas det sista, som speaker fick vi också hålla en morgonsamling på skolan morgonen före premiär, minns att vi fick veta det typ 5 min före vi skulle hålla den så det blev ganska improviserat.

Sku kunna skriva hur mycket somhälst till men antar att ingen är sådär jätteintresserad hur jag upplevde ströhö i toner för snart 10 år sen.. :D

Bild från yle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar