onsdag 30 april 2014

form

Som en del säkert vet och andra märkt har jag en liten paus i dehär mede viktnedgången, en helt medveten sådan. Kände att snart tar orken slut och det blir inte till nånting. Mitt mål under domhär veckorna har alltså varit att hålla vikten som den är och det har jag lyckats bra med då vågen ennu också visar -19. Tror inte det finns nån kort väg till en hälsosammare kropp utan lite i taget och långsamt gäller föratt sen också hålla kilona borta. Nånting pausen gjort bra med är också att jag haft tid att hitta min kropp, få en blid av hur jag ser ut nu när 2/3 av jobbet är gjort, nu kan jag också se mej som en ganska normalstor människa med bara lite att ta av, känner inte mer mej som dendär som alltid är störst, när jag fixat mej lite kan jag dessutom känna mej riktigt snygg :) Så fast jag fått höra att du skallinte pausa fortsätt bara annars har du allt tillbax och fortsätter aldrig är det nog bra att jag lyssnat på min egen kropp och tagit en liten paus så huvet också hinner med! :)

Dagens form, vet inte vad andra ser men själv ser jag en helt normal mamma, lite extra kilon men ingen heffaklump som för 19kg sen :) Dehär med att gå ner i vikt är nog en stor resa, när det handlar om så många kilon, man får ju en helt ny förpackning och har tilomed upplevt lite som under graviditeten att man får hitta balansen pånytt då kroppen förändras, man har inte kontroll på kroppen på samma sätt men åt ett bra håll då såklart för man är ju smidigare och kvickare än förut :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker de e bra att du tar de lugnt och lyssnar på din kropp :) som du sa så de sker ganska så stora förändringar o de kan sen lätt bli så att huvu int hänger me förändringen o de kan bli ganska jobbigt sen. Bra att ta de lugnt och lära känna sin kropp, för så ser du själv o bättre den där förändringen. Annars kan de bli så att huvu tycker att du fortfarande ser ut så som du gjord då du vägd 19 kg mera, fast spegeln visar annat. Många kanske int tänker på de, men att gå ner i vikt e int bara just de att gå ner, utan de kräver också mycke av psyke :) Bra gjort och precis som du säger; ta de lugnt och gör de som känns bra! Onödigt stressande med matvanor och träning e aldri bra, förändringen ska ju vara för resten av livet ändå! :)

    SvaraRadera