onsdag 9 april 2014

italiano

Idag provadevi igen på nånting nytt i matväg, tycker att vi altid äter samma men när jag tänker efter provar jag ju nog ofta på nya saker. Idag blev det en påse pasta som marcus mamma hämtade, där var lixom en kryddpåse med och meningen var att blanda kryddpåsen med vatten och koka pastan och sen blanda denhär pestoaktiga kryddan i pastan, annars gjorde jag så men i kryddblandningen la jag till 3st tomater, tomatpure, lite honung och så blandade jag den blandningen med maletkött (eftersom vi har en man i huset som knappast sku ha ätit det utan kött) och tillslut allt ihop. Det blev riktigt gott, sådär örtigt och somrigt. Påsen var från lidl så måste nog beställa med fastlänningar alltid eller bunkra upp ett lager när vi åker :P

Lagade en stor grekisk sallad till lunch så det räckte till middagen också :)

Charlie var också nöjd vid bordet, det händer itne varge dag kan jag lova! :P Väntar bara att man kan börja med fingermat så han hålls underhållen vid bordet, han sku ju så gärna äta vår mat, förresten har hans ätande börja gå riktigt bra nu! :) När har ni börjat med fingermat?

6 kommentarer:

  1. Vi ger majskrokar och knäckebröd till Evy. Oftast äter vi samtidigt så hon brukar leka med leksaker vid bordet när hon är klar. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ha fundera på dedär me majskrokar, alla ger ju av dom men ja tycker de låter lite ologiskt att lära barne äta typ chips ren från liten, men kanske dom int tänker att de e såndänt snaks.. Ja fundera om man sku skala tomat så sku han kunna plocka me dom då.. Leksakena flyger direkt på golve bara :p

      Radera
  2. Ge majskrokar, dom innehåller ju inget salt och är lätta att hålla i och inget såttande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han börjar int sen då tro att man får äta ostbågar ti midda?

      Radera
  3. Köp inte ostbågar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nemen de förtår ja väl att ja int ger ostbågar åt honom men de sir ju ut som ostbågar....

      Radera