söndag 20 april 2014

Djur och sånt

Själv skulle jag ju gärna ha både får och hönor och kossor och grisar och getter och hela köre om jag inte skulle vara så lat och allergisk, vill också ge dehär med djur vidare åt Charlie, han kommer nog få åka runt på kosläpp och fårhagar tills han tröttnar.

Tycker att det är så konstigt att det faktist finns barn nuförtiden som inte vet varifrån mjölken kommer eller hur en höna ser ut, kanske inte på denhär ön då men i städerna. Det är nånting jag vill kunna visa åt Charlie, ja vill att han ska veta varifrån maten vi äter kommer ifrån och att han lär sej att respektera djuren och naturen.

Sku vi bara vara lite rikare skulle jag gärna köpa kött, ägg, mjölk, grönsaker jaa allt man nu kan direkt från gårdarna. Får helatiden ju mer jag tänker på saken mer obehag för maten man inte har nån aning om varifrån den egentligen kommer. Tyvärr är det ju så billigt och enkelt att bara fara in till närmaste matbutik och köpa ett paket pirkkas maletkött, latheten vinner. Å andra sidan är det skönt att inte tänka, sku aldrig klara av att äta en bit kött som jag sett djuret den suttit på då djuret var i liv, ennu mindre att man själv skulle ha typ en gris och sen äta upp den, nej nej, de sku int gå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar