tisdag 10 december 2013

Utmanad

Blev utmanad av cessi och måste ju anta utmaningen för jag tycker utamningar är ganska roliga :)
Okey, here´s the deal :
1. Berätta 11 saker om dej själv
2. Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt
3. Man ska själv hitta på 11 frågor som de man utmanar ska svara på
4. Välj 11 bloggar som har under 200 läsare per dag
5. Berätta vem du har utmanat
6. Man får inte utmana den man fått utmaningen av
Saker om mig själv :
Jag blir sällan arg på personer jag inte känner riktigt bra men när man väl retat upp mej blir jag arg påriktigt och då vinner man inte tillbax mitt förtroende i första hand.
Marcus kan jag däremot bli arg på lätt men glömma bort det lika fort.
I störe folksamlingar är jag nog ganska tyst...
...men jag är endå inte rädd för att seja vad jag tycker.
Det allra viktigaste för mej är familjen både min gamla, min "svärfamilj" och nu min egna.
Jag har ingen favoritfärg.
Jag är stolt över att vara rödhårig.
Jag har aldrig varit "Bästistypen" har hellre flera bra vänner än en riktigt bra.
Ju äldre jag bli desto sämre mår jag av att vi har råddigt.
Jag hatar att prata i telefon, om det då inte är någon jag pratar ofta med.
Från att inte alls ha tyckt om mornar och att vakna är det nu höjdpunkten på dagen att få vakna och det första man ser är ett storl leende av en liten filur.

Cessis fågor:
  1. Vad är bäst med dig ? Jag försöker mitt bästa med att vara snäll och rättvis mot alla.
  2. Vad skulle du kunna förbättra ? Skulle kunna vara bättre på att hålla kontakten med folk, det är jag så förkräckligt dålig på tyvärr.
  3. Om du skulle måsta plastikopera dej, vad skulle du välja ? Har ju faktist redan varit och prata med läkare om bröstförminskning, sen blev jag gravid och allt fick hamna på hyllan lite, nu tänker jag att jag vill göra det men efter att jag fått mina barn för det är nog så behändeigt att kunna amma och det är en av riskerna i operationen att inte kunna amma. Kan ju tillägga att det inte är för utseendets skull jag skulle göra det utan för att man inte kan varken springa eller hoppa med sånhäna meloner och det är väldigt tungt för rygg och nacke.
  4. Vem är din förebild ? Har nog inte på det viset någon förebild, alla har ju sina plus och minus men måste jag välja någon blir det nog mamma :)
  5. Varför är personen din förebild ? Hon försöker alltid vara rättvis oss barn emellan och finns alltid där, vet att skulle det behövas skulle hon fast simma över till åland :P
  6. Vad är ditt drömjobb ? Vet inte riktigt, nånting jag alltid kan gå till på gott humör och med energi att göra mitt allra bästa. Trivs nog bra med mitt jobb men ibland kan man få en liten hopplös känsla. Sen så får man ju så otroligt mycket tillbax av jobbet vilket man nog inte får från dom flästa andra så kanske det endå är mitt drömjobb, att vara hemma mamma är ju inte heller så illa det faktist och det skulle jag nog kunna forsätta med också ;P 
  7. Hur mycket skulle du måsta få betalt för att raka av dig håret ? Hmm, skulle jag få huslånet betalt skulle jag nog kunna raka av mej det :)
  8. Vad är du rädd för ? Största rädslan ä nog att nånting skulle hända Charlie, men det kanske inte var någon överraskning, en annan rädsla är att vara under vattnet.
  9. Vad är du mest nöjd över med ditt utseende ? MIn kroppsform, menar lixom det att jag är sådär jämntjock, ingenting som tar över, sen får det gärna försvinna överalltifrån en hel del.
  10. Favorit högtid ? Jul absolut! Midsommar är nog också roligt men julen vinner alltid.
  11. Om du skulle få träffa en person som inte längre finns - vem skulle det vara ? Svår fråga, kanske mommo ebba, alltså min gamlamommo, skulle kunna äta kex och glass med henne som när jag var liten, dessutom skulle hon få träffa Charlie.
Mina frågor:

  1. Ett minne du har av mej.
  2. Det viktigaste i en vän?
  3. En person du ser upp till.
  4. Hurdan sorts personer blir du riktigt irriterad på?
  5. Ett minne du har som du brukar minnas tillbax på.
  6. Vilken kändis tycker du att du liknar?
  7. Hur ser ditt liv ut om 10 år om du får bestämma helt hur du vill?
  8. Vad skulle du göra om du fick en miljon euro?
  9. Det råkigaste du vet men som du endå gör.
  10. Om du bara fick äta en sak resten av ditt liv vad skulle det vara?
  11. Det galnaste du gjort.

De som blir utmanade är :
Nöjer mej med att utmana 5, läser nog inte ens 11 bloggar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar