söndag 15 december 2013

blää

Har aldrig varit en såndärn huvudvärk typ, vissa har ju alltid huvudvärk och knaprar tabletter helatiden. Nu har jag iallafall fått min dos för några år framåt, har nämligen haft huvudvärk sen efter dopet, och man blir ju så irriterad och trött när man har huvudvärk.. Usch... Och kanske lite dum som jag är skall jag nog ha mycket ont för att ta värkmedicin, det är ju ingen som klappar mej på axeln och sejer duktiga du som inte knaprar tabletter men tycker på nåt sätt att det är att dölja symptomet på nånting, vet bara inte vad, tycker att jag får frisk luft, dricker gör jag men kanske det skulle behövas mer för Charlie dricker verkligen mej torr nu känns det som.. Vet inte vartifrån det kommer bara, idag höll Marcus Charlie ettpar timmar på dagen så jag fick ta en tupplur för mej själv men det förvärrade nästan bara saken.. Nu ska jag iallafall göra mat för vi har inte hunnit äta nånting idag och det hjälper knappast saken... Hoppas de sku ta slut nu bara... Ikväll blir det solsidan och pepparkakor! Borde beställa resan till Borgå också, tiden går så snabbt. Om man nu vågar åka mera, känns som att hela viking sjunker sakta, har varit lite rädd att åka sen Charlie kom, hur ska han hålla värmen om vi hamnar och skumpa i nån livbåt? Dessutom blev vi ju inlåsta i hytten förrförra gången så vi sjunker väl inlåsta i hytten ennutill... Får väl ta grace, den är ju endå ny, dom andra är så gamla och det är nog därför dom faller i bitar tror jag..

5 kommentarer:

  1. det där med huvuvärk e nog så jobbigt! ja har också huvudvärk hela tiden typ, men enda gångena ja tar värkmedicin e typ då när ja har riktigt hemsk krabbis :D vid vanlig huvuvärk tar ja o jätte sällan medicin, fö de känns som man sku pumpa i sig "onödig" medicin hela tiden, som inte är naturligt att ha i kroppen. ja har lärt mig att bli "van" med huvudvärk om man kan säga så. Frisk luft, massage, spikmatta, vatten, choklad o tänja o jumppa nacken o axlar brukar lite hjälpa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de e ju de man tycker att de e lite somatt man tar gift :P själv tar ja bara om de e någo viktit som ja ska göra, eller som när vi sku åka först 3 timmar bil å sen båten sku ja ha tagi men de fanns int panadol å man får väl int ta burana när man ammar? men dedär me choko funkkar säkert bra! Måst prova! ;D

      Radera
    2. de e en bra orsak ti äta choko ;) hahah :D

      Radera
  2. Nog får du ta burana när du amma :) men inte samma mängder, dom rekomendera på sjukise då att ta varannan burana och varannan panadol om man behöver mycket medicin, men till vanli huvuvärk kan man bra ta, då ibuprofeiinet int överförst just alls i mjölken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. okey :) de va ju bra att veta! trodd att de va lika som när man e gravid :)

      Radera