tisdag 31 december 2013

2013

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Gjorde nog nästan bara sånt! Blev gravid, blev jukskriven, kände för första gången på RIKTIG trötthet, födde barn, opererades, ammade. Jaa det finns nog mycket, det mästa har ju med Charlie att göra.
 
Har du några nyårslöften?
har aldrig gjort och kommer aldrig göra, dom är dömda till att brytas, däremot har jag gjort ett allmänt löfte om att bli hälsosammare.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?Iår var ett riktigt "förökningsår" många som blev föräldrar, jätteroligt med många i samma livssituation! :)

Vilka länder besökte du?Finland, Sverige, danmark
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?24.9, ganska självklart väl, dagen jag blev mamma :)
 
Största misstaget?Har nog inte gjort nånting jag ångrar, vad jag kommer ihåg iallafall.

Bästa köpet?Ingen aning, för tillfället är nog spytrasor det nödvändigaste och bästa :D
 
Vad spenderade du mest pengar på?Mat, försäkringar, el och lån. tråkigt värre :D
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?Att se Charlie skratta är nog en sak som gör mej gladare än nånting annata nångong gjort.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?Moonlight sonata är nog en sån, annat vet jag inte.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?Gladare sku jag tro, sen har det gått mer upp och ner än förut.
 
Vad önskar du att du gjort mer?hmm... har faktist gjort ganska vad jag velat, men kanske träffa vänner då, det kan man aldrig göra för lite :)
 
Favoritprogram på TV?Nu blir det pensionärvarning, det första jag kom på som jag ser på är nyhetsmorgon och efter 10 med malou, andra som varit favoriter är solsidan och ernst.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?Om jag minns rätt var det frukost på sängen och adlon på kvällen, mådde ganska illa den tiden så var nog inte så mycket firande :)
 
 
 
2013 har nog varit troligen det bästa året i mitt liv, som det känns nu. Det har handlat till stor del om att förbereda sej för att bli förälder, ligga med magen i vädret hela sommarn och bara slappa och sen till hösten få vara med om nånting så stort som en förlossning och få sin egna lilla skrutt och kunna kallas ej själv mamma, det finns nog ingenting större i en människas liv tror jag. Sen har det ju varit jobbigt också, alla känslor som funnits så på ytan och att hitta en ny balans mellan att vara mamma och pappa och endå ett par, alla omställningar kräver lite tid att hitta sej i utan att nånting glöms bort.
 
Och till sist en bildbomb från 2013:
 
Marcus födelsedagskaka som några vänner kom och äta.

Vappenfirande i Böle.

Vi blev gudföräldrar till lilla Anni.

Magen bara växte!

Jag fick träffa isbjörnen i danmark :P

På båttur i danmark.

Vi gjorde mycket vedarbete.

Svalkade oss på stranden.

Firade midsommar.

Svalkade lite till på stranden med magen i vädret.

Mycket babyfix och drömmande om hur det kommer bli.

En rolig babyshower fick jag ordnat åt mej :)

Vi fick skörda våra egna gurkor, tomater och squasch.

Och magen växte ennu mer....
 
...tills den exploderade och ut kom en liten buse :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar