tisdag 3 december 2013

Hår

Idag var det frissadags. Funderade över att bara ta topparna och fortsätta odla håret långt eller ge upp och klippa en kort lättskött frisyr som enkelt ser stedig ut, valet var nog inte så svårt, egentligen var orsaken till att låta det växa föratt jag vet att Marcus tycker jag är fin i långt, fast man inte skall tänka på vad andra tycker men det är ju klart att jag vill vara fin för honom. Frågade vad han tyckte att jag skulle göra med håret och han sa att jag är fin i båda frisyrerna så då var valet inte så svårt :P Frissan tyckte också att det var en bra idee eftersom livet med småbarn inte alltid ger så mycket tid att fixa håret precis.
Det blev iallafall polka frisyr ungefär till hakan/käkarna, lite längre fram och lite kortare bak. Är jättenöjd, det känns så tjockt och välmående.

Har gått nu flera gånger till samma frissa och varge gång får jag nån liten present, idag fick jag en julklapp i form av en burk hårmask. Det är ju dyra frisörprodukter hon alltid ger men tror faktist att det är ett bra trick att få kunder och hållas, alltid roligt med nånting som man annars kanske inte skulle unna sej själv. Funderar faktist på att ha en liten hemma spa kväll ikväll med ansiktsmask, hårmask, fotbad och nagellackning när marcus är på träningar om herrn tillåter mej det.

Bild från förra gången jag hade det kort, ungefär samma frisyr är det nu men nu är mitt hår i mycket bättre skick så tycker själv iallafall det ser friskare och bättre ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar