måndag 2 december 2013

Dop

På lördag är det dags för dop, idag började stressen lite smyga sej på när jag insåg att vi faktist åker på onsdag och imorgon har jag frissa, så för att få allt någorlunda istressigt borde jag nog börja packa idag... Dessutom tänkte jag baka det första på onsdag före vi åker så det inte blir så mycket på fredag. Prästen har vi inte haft möjlighet att träffa före dopet p.g.a. havet emellan oss, hon tog kontakt på facebook och jag har svarat där med långa trudilutter om vilka sånger vi tänkt och allt sånt praktiskt men hon har inte sakt nånting så jag vet att hon läst... Egentligen är mina enda frågor just nu om det finns borddukar på cafe ankare och om det finns piano i lilla kyrkan (då våra vänner ska vara så snälla att dom skall spela och sjunga sången jag tidigare pratade om). Nåja, det ordnar väl sej! Servetter och sånt är köpt och det ska bara kommas ihåg att tas med så tror jag kan vara lugn :)
Dehär med servetter visade sej vara svårt! Servettoholik som jag är blev det lite kräset, hittade iallafall förra veckan riktigt fina, finlaysons elefantservetter, tyvärr fanns det bara röda och svarta så det fick bli det, skulle ju ha fått vara blåa.

Såna blir det nu, det går väl bra det också.

Märker nu när jag planerar min egen pojkes dop hur viktigt det känns, har aldrig sett dopet som en så stor festlighet men nu inser jag hur fint det är, bara detdär med rening från synderna jag inte riktigt tycker om, han är så liten han har inte syndat nånting ennu, men det är väl bara en del av dopet som man inte kan klippa bort bara...

2 kommentarer:

  1. Här i Esbo fick man ta bordukarna därifrån o betala se för dukarnas tvätt, som var typ 5,4€ för en duk, så kanske det är något liknande där o? Nu sku man nu tro att dom har dukar där åtminstone...

    SvaraRadera
    Svar
    1. man sku ju tycka de :) sen så hoppas ja att de hör ti hyran :P

      Radera