tisdag 3 december 2013

suck och stön...

Känns somatt allt och alla är emot oss just nu... Undrar vad vi har gjort för att förtjäna att folk ska betee sej så respektlöst... När vi kommer till borgå måste vi tyvärr ta tag i att göra en anmälan om en bil vi sålt för 3 år sen, Köparen har inte ennu heller fått den flyttad till sitt namn och det kommer räkning på räkning åt oss på obetalda skatter eftersom vi ennu står som ägare, dom är altså nnehavare eftersom vi sålde den på avbetalning och dom först blev innehavare och skulle sen bytas till ägare när bilen var betald, nu har dom iallafall fått hem pappren som dom kan byta sej till ägare med 3 gånger utan att få sina rumpor slepade till besiktningskontoret... Idag fick vi igen en påminnelseräkning på en bilskatt dom inte betalt, härtills har jag varit snäll och hålit mej från att seja nånting dumt men nu orkade jag inte mer så meddelade som vanligt att räkningen skall betalas direkt och tillagd till det att jag tycker att det är väldigt själviskt och"paskamaisesti" gjort att inte sköta saker som har med bilen att göra eftersom det är andra än dom själva som blir lidande, nu är jag iallafall en väldigt bitchig och elak människa som sagt så, tycker faktist att jag hade rätt att seja ifrån då dehär ifrånskyllande nu pågott i 3 år! Somtur har vi köpebrevet med deras undertäckning för nu är denhär leken slut! Dom lär få rejäla böter om vi anmäler dethär men just nu skiter jag faktist i det... Är trött på att bli behandlad respektlöst! Och vi kan inte ha en bil som varken är skattad, besiktad eller försäkrad på vårt namn och skrepa nånstans i finland. Nu tänker jag faktist inte ha något dåligt samvete för dethär fast jag faktist nu sätter dom i klistret men det är faktist deras eget fel!

Angående grävandet på vår gård har jag inte haft ork att ta den striden att gå och prata om det. Den grannen lär enligt rykten vara en riktigt envis "jag har alltdi rätt" person.. Så funderar till och med om jag kommer lättare undan med att bara låta det vara. Det kommer ju endå knappast nå fram vad jag vill få sagt.

Suck och stön... Kan inte alla bara bete sej som folk och respektera varann?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar