måndag 16 december 2013

tankar

Funderade under graviditeten om jag kommer ändras som person efter att jag blivit mamma.  Nu när jag tänker efter är jag nog samma person men tycker att jag kanske lite utvecklats, jag känner mej lugnare, öppnare och att mitt självförtroende växt, förut har jag varit lite rädd ibland att folk inte skall tycka om mej och det visar sej som att jag drar mej lite undan lixom men nu har jag börjat få en röst i huvet att va gör de om dom inte tycker om dej men du måst ju ge dom en chans att göra det! Jag har nog också insett att fast någon sejer att den har en annan åsikt om en sak är personen inte absolut helt emot mej utan tycker bara olika om en sak. Den lilla blygheten som funnits har också till stor del försvunnit, jag vill ju visa gott exempel åt Charlie också, visa med egna handlingar att man kommer långt med att vara öppen.

Kan väl konstatera att jag fått en ny roll, mammarollen, den har inte ändrat mej men utväcklat mej till nånting i många sammanhang bättre, nånting sämre som jag utväcklat är redslan för allt möjligt, olyckor, sjukdomar och annat som skulle kunna splittra vår familj, men det är väl ganska vanligt.

va tycker ni andra mammor, har ni förändrats med er nya roll och allt nytt ansvar?
Och är det någon som märkt förändringar på mej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar