fredag 16 maj 2014

sjuk :(

Vetinte när jag varit sjuk senast med feber, längesen iallafall. Men men.. Igår var vi ut och göra vedarbete och jag fick nån slags allergisk reaktion så allt bara rann, på natten kändes det att det blev bara värre och Charlie tyckte också att han skulle vaka så det blev 2 timmars sömn, jihuu! Idag har jag då legat i feber, eller stägring ska man väl kalla det, 38 grader är väl egentligen inte feber men jag är så jättekänslig, svimmar vid 39 grader..

Tänk om man sku kunna sjukskriva sej från mammaledigheten, eller att pappan blir hemma med "sjuk mamma", visst sku de vara skönt! Men mammor ska ju orka oavsätt vad. Idag har vi överlevt med att ha pyamasdag och båda legat på golvet halva dagen och andra halvan tupplurat. Vilken tur att vi har en så snäll pojke! Somom han vetat att jag inte riktigt orkat och varit lite extra söt och snäll. :) Sen kom ju marcus somtur och räddade mej klo.5 och tog över så jag fick ta en ordentlig tupplur och en lång varm dusch för att få allt snor i rörelse. Hoppas hoppas det är bra imorgon för vi har planerat att gå på loppis och grilla!

Men jag blev och undra, om jag faktist skulle få högre feber, just så att jag bara svimmar när jag stiger upp, hur gör man då? Eller nån dundermagsjuka och jag skulle ligga på vessan hela dagen och verkligen inte kunna ta hand om Charlie hur gör man då?

2 kommentarer: