söndag 18 maj 2014

bränna

Hej hej alla igen då! Här fortsätter det sjukas bara, febern svettades jag bort förra natten och huvudvärken är också bättre men hostan, halsontet och snuvan är kvar, en riktigt konstig snuva eller täppthet lixom, känns som den sitter enda ner i halsen så jag inte kan svälja, somom halsen också är täppt... Värst är det på nätterna och väcker Charlie med jämna mellanrum med min hosta.. = här sovs det mycket om nätterna..

Nåja, till nånting roligare.

Idag har det varit sommar påriktigt! Vi har varit ute hela halva dagen hela familjen, tänkte att charlie skulle sova i vagnen men jaa, de e som de alltid varit, ingen sömn men han satt iallafall i vagnen och tittade nöjt i nästan 2 timmar! Han vilade väl lite kanske bara då istället för att sova. Iallafall, jag och marcus fick säljstädat volvon så nu är det bara för nån villig att köpa bort! Har kanske inte berättat det men vi fick en "ny" bil av mina föräldrar, en som drar betydligt mindre bränsle så nu går det ca.100€ mindre till bensin i mån, eller denhär nya är diesel men ni förstår. Nu återstår det bara att sälja den gamla då och såsmåningom har vi nog sparat till vår bastu/gäststuga! :) Vi städade ju inte bara heller utanvi satt också i gräset och åt lite frukt och drack iste för mej och marcus och vatten för charlie, var så nöjd när han äntligen gick med på att dricka lite! När vi kom in frågade jag av marcus om jag hade nånting som kröp på ryggen men då hade jag ju bränt mej.. Så nu börjas det..

Sen har vi grillat och tagit det lugnt och snart ska vi krypa ner i rena lakan så ärdenhär veckan slut. :)

Bara en vecka nu så åker vi till borgå! Har riktigt längtan att göra nånting annat, åka bort lite och göra roligheter, snart åker vi ju iallafall! Sku egentligen villa börja packa men hur ska jag veta om det är full sommar eller kallt? Får väl bara vänta lite till..

Nån som var lite trött vid middagen? lilla sötisen, mittiallt bara somna han, så går det när man inte sover båda av sina 2 dagsömnar... idag fick vi dessutom ta i användning selen till matstolen efter att jag lämnat honom i gåstolen för en minut så jag hämtade kläder uppifrån och hittade honom sen under matbordet.. Alltså hade han tagit sej ut själv.. Tur att han inte fick sjukt!! :/

2 kommentarer:

  1. Jag har samma problem med det där vad man ska ha med sig. Vi åker till stugan och som det är nu har dom varmare än här, men håller det i sig? Flytväst ska med och hörselskydd ifall vi åker ut med båten osv... Tur att vi har köpt en takbox så vi får med allt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättesvårt att veta när man int e van med sommar!

      Radera