måndag 5 maj 2014

Pollen

Trodde redan att jag hade vunnit matchen mot pollen men nej där fick  jag mej...

Förra året var jag helt symptomfri, kände ingenting av pollenet och kunde plötsligt äta frukt jag aldrig kunnat äta. Tänkte att det berodde på graviditeten och iår har jag gått och väntat och trodde ren att jag på nåt konstigt vis blivit botad men nu slog det till igår. Mycket lindrigare och senare än tidigare men endå, lite kli i ögona och så svider det i näsan och lite snuva men endå inte alls som förut då jag knappt kunnat sovasittande fast jag varit på överdos av mediciner av alla slag.

Njuter iallafall så av att inte (ennu iallafall) reagera lika starkt! Våren sommaren och hösten är ju så skön och härlig tid, tänk att jag förut gått omkring i halvkooma föratt jag varit så trött säkert både av mediciner och för att jag haft på en "förkylning" största delen av året och inte ens vetat om något bättre, nu förstår jag vad dendär barnläkaren menade när jag var liten och han undrade om det känns att livet är ett helvete, många läkare har jag träffat i allergiärenden men det är nog en av dom konstigaste.. Satt som ett frågetäcken och visste inte vad jag skulle svara. Ja men endå, nu vet jag ju hur det kan vara, hur bra det alltså kan kännas under varma sidan av året. :)

Förut började jag redan nysa av att se en sånhän bild :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar