onsdag 15 maj 2013

Rådgivning

Då var ennu ett rådgivningsbesök avklarat. Har fått moderakapsintyget och skall få hem moderskapsförpackningen närsomhälst :) berättade om sammandragningarna och att dom gjort ont och hon skickade mej direkt till läkare, eller på fredag blir det, han jobbar ju bara en dag i veckan min läkare. Hon förberädde mej också med att han högst troligt kommer att sjukskriva mej, först sa hon det lite försiktigt men sen pratade vi om ny tid till henne i början av juni och jag skulle kolla arbetslistorna så sa hon "vetdu de e nog så att du kommer inte att jobba i början av juni" så de blir vel sjukskrivning då låter det som... Nåå, tänker somså att det är inte jag som blir sjukskriven utan det är bebben det handlar om, vill jag behålla den inne en tid till eller tills den är fullt stor är det bara att bli sjukskriven då och ta det lugnt, sluta stressa och inte lyfta tungt. Nåå vet ju ennu inte bad han sejer men redan för några veckor sen då jag var till honom talade han om sjukskrivning så får se...
Annars var allt bra vikten har alltsomallt gått upp 4kg, livmoderbottens höjd 24cm, blodtryck 110/58, bebbens puls 150, rörelser ++. alltså allt riktigt bra :) hon sa att med tanke på hjärtljuden gissar hon på en flicka, hon sa att dom är jämna, små, fina och snabba och det tyder på att det skulle kunna vara en tös, men det kan ju luras också :) sådär annars fick jag denhär gången lite brochyrer vad gäller amning och graviditets depression som bar meningen till marcus så han kan studera mej och seja till ifall han märker några symptom. Känns bra att dom tar allt så på allvar där, vad jag än är orolig över ger dom ett svar på och som domhär sammandragningarna så undersöker dom och tar vad jag sejer på allvar, är så van att få dedär äsch du överdriver säkert inställningen till svar så känns jätteskönt nu :)

4 kommentarer:

  1. Bra att höra att allt var bra! Nu är det ju bäst o bli på sjukledigt då, om det är bästa för babyn o dig också. Man måste nog bara förstå att man inte kan hålla på som normalt. Märkte det själv i går när jag var o träna på en lite hårdare timme, så blev det nog att ta några extrapauser nu o då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo de e vel så att man bara måst trappa ner på farten lite :)

      Radera
  2. Verkligen kiva att dom tar allt sådär på allvar! Här e de nog int alls lika ( åtminstone int i vår kommun) Ja ble ju att byta rådgivningstant då hon int alls brydde sej om min graviditet och allt jag frågade sade hon bara att " de hööör nu till". Nu har ja världens juvligaste tant och kan tala med henne om allt och inget känns sådär dumt då ja frågar någo!
    Du ska ta de lugnt nu och int städa och roiva så hårt;) ;) Hoppas vi ses i sommar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo de känns så tryggt när dom gör de! Sen kanske dom måst vara lite extra försiktiga här när de e en bit ti ett större sjukhus som har möjlihet att sköta om om de blir komplikationer.. Fast ingen borde ju ta den risken tycker man... Ni får meddela när ni e påväg hitåt! :)

      Radera