fredag 17 maj 2013

Läkare

Då var läkarbesöket över och arbete också för min del. Alla var på det viset bra att livmodertappen såg bra ut och bebben är inte ennu på länge påväg ut, så är riktigt lättad. Det han sjukskrev mej för och vad jag känner av är foglossningen, tydligen känner man ofta vanliga sammandragningarna som förvärkar om man har foglossning och dom är ofarliga sålänge dom avtar när man sätter ner sej och tar det lugnt och så länge dom inte följer ett tydligt mönster, det är tydligen skillnaden mellan att förlossningen börjat och sånhäna förvärkar förstod jag, han tyckte endå att det inte är passande att arbeta med såna slags sammandragningar så blev sjukskriven tills jag går på mammaledigt 9.7, nu sitter jag här lite i halvchock och undrande vad jag mu ska göra då, var ju beredd på det men endå trodde jag inte riktigt på det... Men nu är jag iallafall ledig då, tänkte börja ledigheten med att läsa vi föräldrar gravid :)
Är bara så lättad över att bebben hade det allt bra så vet inte vad jag ska tycka om att bli sjukledig. Dessutom visade han livmodertappen med ultra och hur bebbens huve låg där färdigt och väntade och växte, kändes lite overkligt när han sa att där bildas det sen som en strut när förlossningen börjar och så ska den ut genom den kanalen.

2 kommentarer:

  1. Bra att allt var ändå bra, nu är det bara o ta takten ner ordentligt! Har du redan bekanta dig med Föräldrar & Barn -tidningen? Jag råka hitta den på biblioteket o tycker den är bättre än de finska babytidningarna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha int läst just den tror ja men ha titta igenom lite olika svenska å köpt hem allti från sverige av alla sorter å under graviditeten ha denhär vari bäst, dom andra har så mycky om när barne finns på plats å de känns så långt bort. Synd bara så kommer den så sällan ut denhär :/ men ska si om ja sku råka hitta föräldrar & barn nånstans, här hadd dom jätte dåligt me såna tidningar på bibban, typ bara mama... Men imoron ska ja ta en liten tur ti bibban igen så ja har någo att göra på dagana, marcus tyckt att ja måst ha lite att göra eftersom ja satt å gunga å lyssna på gnisslande på solstolen när han kom hem idaa :p

      Radera