tisdag 12 mars 2013

vågar jag seja energi?

Är hemkommen från borgåresan nu till ett oppockner hem, en löpande katt, en vanlig katt och en vanlig marcus. Är hemma från jobbet idag p.g.a. att jag igår fick nån bobba i mej, spydde hala natten på färjan och mådde illa hela dagen och kvällen. Nu tycks det endå vara bra igen och för första gången känner jag detdär skur ruset i kroppen alla pratar om att man får då man är gravid, (alla ni som läser bloggen är troligen vän med mej på facebook också och har sett bilderna på lilla hulivilin) så nu är det iallafall storstädning pågång och skall försöka få ner god jul gardinerna och upp med vårgardiner :) Och kan ju erkänna att dehär skur ruset inte kom en dag försent... har nämligen haft 0 ork till städande domhär alla låg energi veckorna eller månaderna är det ju. så sen nyår har jag bara städat det absolut nödvändigaste för att hålla råttorna ute ungefär... tillockmed plastgranen står kvar men utan pynt endå.... nåja, tillax till skureriet! :)

Kuva
Var tillockmed så teknisk att jag fick hit också en bild av hon/han. Var på fredag på ul i åbo och mamma fick nu också se sitt blivande barnbarn :) Sköterskan tänkte inte alls få några bilder på den lilla för den vände sej och snurrade och sparkade och viftade så förskräckligt, 45 min höll hon på, men vi fick ju iallafall en ordentlig syn på den :) Och allt såg bra ut :) Här vinkar den och man ser både ögon mun och en stoor hjärna, en liten ufo ser det ut som :)

2 kommentarer:

  1. !!!! Voi iida ja ha bara väntat! Härligt!:'') vad känslig man också blivit under graviditeten måste bara fälla några glädjetårar och se på de egna bilderna som luggit en tid mellan "mina nio månader" bok! Tiden bara går, kan int själv heller förstå hur nära H-punkten vi verkligen är här. Även trevligt med barn i någotlunda samma ålder. Städrumban ska du ta vara på! Fick min till julen först och herregud så de så ut här efter den klåttiga hösten, löv och skit överallt! (värst då katten gått och strukit sig i alla skåp och väggar!!!!) Sköt om er så hoppas ja att vi ses i sommar, troligen åker vi ditåt i juli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De går ju så otrolit snabbt! Ha börja städa idag, men nu sir här no ennu värre ut :D men får vel hoppas på att de håller i sej en tid :p Hoppas vi ses i juli då! :)

      Radera