torsdag 21 mars 2013

Planer för sommaren

Härtills ser mina sommarplaner riktigt riktigt bra och sköna ut :) i slutet av maj har jag en vecka semester, då åker vi till köpenhamn med marcus i vårvädret. Väntar så på lite riktig kvalitetstid och inte bara denhär vardagen som man knappt hinner se varann, vi har haft så otroligt skönt på alla våra gemensamma resor, man blir som nyförälskade om vi inte annars också är det lite :) sen är planen att jag skall jobba några veckor och 17 juni går jag på semester igen och därifrån direkt på mamma ledigt. Nu har jag ju ennu nästan 2 veckor kvar semester och det har varit lite oklart hur jag ska göra med dom, är det för sent att ansöka om att spara dom eller inte, men det löser väl sej, annars är jag väl bara ledig lite till, det blir bara så förskräckligt långt, heeela sommaren. Fast egentligen är det ju rena drömmen :) på tal om drömmar drömde jag inatt att marcus skulle till Skottland 2 sista veckorna i september och tyckte jag riktigt bra kan följa med, och följer jag inte med skulle han ändå åka, försökte förklara åt marcus och hans släkt att vi har ju faktiskt beräknat 15 september så de krockar helt men dom tyckte det var en onödig tanke. Men tillbax till sommaren, skall alltså först till Köpenhamn, sen jobba lite och sen skall jag nog bara njuta och ta det lugnt och ligga i solen och äta glass och jordgubbar, i juni tänker jag ta en längre borgåsemester. Utan stress och hoppas på att marcus också kan komma med men hans semester är ennu helt oklar eftersom han inte jobbat där så länge.
Här är en bild på vår "privata" simstrand här några hundra meter bort. (den är alltså privat men vi är några familjer som fått tillåtelse att använda den) här skall jag ligga och njuta i sommar, så länge jag kommer ner dit vill seja, i slutet av sommaren får nog marcus skjussa ner mej i skottkärra :)

2 kommentarer:

  1. Tänk att få vara hela sommarn ledig! :) va de int i juli som du sku komma ti borgå för en längre än 2 dagar ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo måst ha skrivi fel :) juli blir de.

      Radera