onsdag 27 mars 2013

:)

Har idag varit och provat på vattenlöpningen, riktigt skönt faktist, det är ju ingen hård träning och gämfört med hockey blir man ju int alls slut men fast man tyckte att det inte känns var nog benen spagetti när jag väl kom upp ur basengen efter 1 timmes springning, vet inte hur många längder jag sprang, tappade räkningen vid ca.20 men en hel del blev det nog :) sen njöt jag lite i den varma utebasängen och bubblade lite i bubbelpoolen, sen blev det en alldeles för sval ångbastu och en aldeles för torr och het vanlig bastu. Skall försöka börja åka till simhallen nu ettpar gånger i veckan, riktigt skönt och avkopplande och dessutom gratis före klo.16 med kommunens friskvårdsavtal :) Foglossningen tycker jag känns lite värre nu direkt efter, men kan ju vara annars bara.. tycker den blir värre från varge dag som går men sen någon dag kan den vara nästan helt borta, konstigt....
Att visa sej med simkläder med en halvstor mage var ju cokså lite så speciellt, nästan så man skulle haft lust att seja till alla som gick förbi att ja har int påriktit såhär stor mage de ligger en beebis där! hehe, men de lär vel inte räcka så länge tills man inte kan ta miste om vad det är som försegår i magen :)
När har ni annars börjat känna sparkar? Väntar bara på dem, har känt några gånger nu senaste veckan nånting konstigt men vet inte om det är sparkar eller bara nånting annat som gör en kullerbytta där inne....

6 kommentarer:

  1. Om jag inte minns helt fel så kände jag de första rörelser (som helt säkert var från bebisen) kanske i vecka 19. Men redan från v. 15-16 kände jag nått som jag inte rikigt visste om det var sparkar eller om det var något annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får vel vänta nån vecka till då... E i vecka 16 nu så... Men de e vel kanske olika dedär å...

      Radera
  2. Jag har börjat känna rörelser den här veckan. Inte så att jag sku ha kännit igenom magen med handen, utan det känns ner i magen skojigt. Sade till arbetskompisen på mondagen att vad kan det vara i min mage som känns som sku kittla där alltid nu o då. Så sade hon genast att det måste vara babyn. Så har det nu känndes varje dag runt dagen. Fundera ännu i går till den här kompisen att jag är nu lite skeptisk om det nu är babyn då. Så hon sade att det måste nog vara det o att det känns lite samma som om man sku ha tics i ögat. O det är just det det känns som! Så måste väl nu tro på henne då. :)

    I går kväll när jag låg i sängen kan det vara jag kände rörelsen genom magen men det kan jag inte vara helt säker om. Tror jag har så tjock vägg i mellan så det tar en stund före jag är säker av det. :D O jag börja ju med vecka 19 igår så det var slutet av vecka 18 jag kände "musen" i magen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men som elohiiri ha ja å känt! Kan de vara beebisen?? Jaa nu kan de vel.. :) jaa e de int där runt v.20 dom sejer att man kan börja känna ordentlit? Så närsomhälst borde ju no din inneboende börja visa sej me sparkar ordentlit :) de e no rolit att gå å vänta :)

      Radera
  3. Kände de första sparkarna i v 16+3. Det va två st och det kändes som när man haft en fisk eller groda i handen, fast i magen. Sen dess ha jag bara väntat på att få känna igen, men ingenting ännu å e nu 17+5.
    Sen beror det på var man har moderkakan å. Känns mindre om man har den frampå.

    Glad Påsk på er!
    Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker dom sa att ja har den lite mer fram på.. Så kanske de tar lite längre då.. Om de int e de ja känt ren? Svårt att veta... Hoppas du får känna dom snart igen! För mej blir de iallafall ett lugn tror ja att man känner att den rör sej :)

      Radera