tisdag 19 mars 2013

Rådgivning

Då har det varit rådgivning idag då. Kan vel börja me de som är bra, beebins hjärta slår fint å magen växer bra, syns tillockmed att där finns nånting innuti och på senaste veckan har jag känt att den faktiskt har växt mycket, idag var första dagen jag inte lyckades få fast arbetsbyxorna, så nu blir det nog egna mjukisar som gäller :p
Sen till det mindre bra, det som spökat i min vänstra höft men som jag försökt tänka som att jag har säkert lyft tokigt är typisk foglossning, skall nu få akupunktur eftersom jag känner att bältet jag provat inte ger värkan hela arbetsdagen och hoppas på att det hjälper, annars blir det sjukskrivning enligt barnmorskan vilket inte låter så lockande, det är ju så långt kvar ennu... Dessutom har jag haft en obehaglig känsla av att det spänner till i magen då jag stressar upp mej eller gör tyngre lyft på jobbet, det var tydligen sammandragningar och dom borde ju inte börja riktigt ennu.. Så nu skall vi fundera ut med chefen om jag kan antingen byta arbets lista med någon som inte jobbar 12 timmars dagar (såna dagar tyckte barnmorskan att låter väldigt långt med tanke på allt i kroppen just nu) eller alternativt gå ner i arbetstid till 75%... Gör jag inte nånting av det här finns det också en stor risk att jag snart måste sjukskrivas. Dessutom har jag lågt hb så får börja ta tillskot... Känns jätte jobbigt dehär nu, vet ju att jag måste ta det lugnare på jobbet, men tar jag det lugnare får ju alla andra jobba hårdare.... Hoppas iallafall att det löser sej på något sätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar