lördag 23 mars 2013

Dygnsrytm

Alla domhär hormonerna har gjort att min dygnsrytm helt och hållet vänt, jag som förut kunde en ledig dag vaka till 3 och sedan sova till 2 på dagen bara föratt då kände jag att jag vill sova somnar nu klo. 21 och vaknar klo.9 efter alla morgondrömmar i halvvaket tillstånd. Känns jätte skönt faktist att vakna pigg och ha hela dagen kvar, men marcus finns ju kvar i dendär min gamla rytm, vilket kan vara lite frustrerande... När vi båda är lediga vill ju jag göra saker tillsammans... Nu är klockan 10.30 och jag är hungrig! Riktigt hungrig! Och jag som hade tänkt att vi skulle äta veckoslutsfrukost tillsammans. Får vel göra lite frukost och hämta upp, då brukar han faktist vakna om man har tur :) men konstigt hur hormonerna kan vända upp och ner på allt och egentligen vända allt på sin rätta, för nu kommer ju jag ha det mycket enklare när babyn väl är här att vänja mej vid dom nya vanorna eftersom jag redan blivit tvungen att sätta mej in i ett helt nytt liv, i en helt ny identitet med att annorlunda ansvar, för marcus kommer det ju först sen när hon eller han faktist är här utanför och då måste det gå sådär bara över en dag. Så är nog tacksam över alla krämpor och ändringar, har ju endå 9 mån alltsomallt på mej att komma in i mammarollen :)
Undrar hur katterna kommer reagerar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar