söndag 24 mars 2013

Matkooma

Provade blanda ihop en räkpasta idag, använde mej av receptet jag gör skinkpasta med men lite annorlunda kryddor, blev faktist gott! Och dessutom är det så enkelt.
Man lägger lätt creme fraishe i pannan, låter det smälta och kryddar ( jag la cayannepeppar, chili, salt, lökpulver, aromsalt och örtsalt) lägger i räjält med räkor låter puttra lite och tillsätter kryddor om det behövs när det är klart lägger man i spenat och låter det mjukna. Till såsen kokade jag färskpasta med spenatsmak och broccoli. Smaskens och så lätt pch snabbt så marcus hann inte ens tömma och fylla diskmaskinen så var maten klar :) var så mums att kag åt en riktig skogshuggarportion så nu kommer jag ingenstans, ska endå försöka åla mej till grannen på en kopp te snart! Till efterrätt blev det ett choklad ägg, såpass mycket barn är jag ennu faktist så överraskningen inne i ägget är faktist intressantare än chokladen :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar