fredag 29 mars 2013

Maaat

Probade idag muurikkan för första gången och vilken succé! Mums mums och så skönt att stå ute och fixa maten. Blev en asiatisk wok version och det blev riktigt lyckat, nästa gång skall jag bara tänka på att lägga i kinakålen riktigt i slutet, la i den för tidigt så den typ försvann när den mjuknade upp. Dehär är absolut sommarn favorit! Dessutom kan man ju variera i massor, det behöver ju inte alltid vara asiatiskt, kan ju göra en finsk version med t.ex. Nypotatis, korv, lök, morot jaa va man mu kommer på. Nu ska de bara börja experimenteras! Vad jag la i idag:

Strimlat omarinerat nötkött ( kryddade själv med lökpulver, chili, soya, aromsalt)
Kinakål
Minimajs
Blomkål
Broccoli
Champinjoner
Bambuskott
Bräda äggnudlar
Kryddade med: soya, sweet chili, en annan asiatisk brun sås baserad på soya och kryddor jag inte minns namnet på

Tror de va allt jag la i, gott blev det iallafall, till dethär blandade jag keso och sweet chili sås till en sweet chili keso :)

Nadja var också med och till min glädje börjar vårlökarna visa sej :)

2 kommentarer:

  1. du har tydligen fortsätti ti använda dedää sweet chili o keso blandningen som vi gjord då :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, gör den ibland då ja lagar någo asiatiskt som behöver nån lisuke :)

      Radera