lördag 23 mars 2013

Frissan

Som sakt var jag ju till frissan en tid sen, mamma bjöd på lite färgning då mitt hår nu under graviditeten helt hade tappat glansen. Gick till en frissa i stan som hon som tidigare hade den har nu gått i pension och en annan har tagit över den, det visade sej att det var en sibbobo så det var ju lite roligt, hon sa att hon har en färg som passar få men som det nästan står skrivet ida på flaskan, en kopparröd, bara lite intensivare än min egna färg var. Så den valde vi och det var nog rätt val, för nu ser det ut som mitt naturliga hår med lite extra intensitet i färgen och glans, jag bestämde mej för att jag skall få ett långt friskt hår igen och det tyckte hon också var en bra idee, så nu har hon skrivit ett kort för mej med en plan,, med 3 månaders mellanrum skall det nu klippas lite i topparna och fyllas på med färg vid behov om jag vill. Dessutom bad jag om en hårvårdserie som passar mitt hår och efter lite funderande hit och dit kom vi fram till att vi provar på moroccanoil så jag fick håret tvättad med det och dessutom på köpet en hårinpackning med samma märke för att känna hur produkten känns och nu är den ju härlig, håret känns tjockt och friskt nu och inte alls sådär strömmigt och torrt. Blev schampo balsam och en kräm som både är som en näring att lämna i och som gör håret mer lätthanterligt om man vill styla det. Favoriten är krämen. Priset på produkterna måste jag seja att sved lite schampon var 26€ balsame 24€ och krämen 33€. Krämen kommer ju räcka lääänge så där blir det nog värt priset men schampon och balsame går det åt lika mycket som med vanligt schampoo, såklart är man lite mer sparsam. Men produkterna känns faktist lyxiga också, doftar jättegott och känns bra :) ibalnd får man unna sej lite lyx :) dessutom fick jag hem dom i en fin papperskass som känns lycket lyxigare än en plastpåse! Är det bara jag som tycker det känns mer kvalitee direkt man får det i en fin papperskass?

7 kommentarer:

  1. Tycks vara mycke populärt me maroccanoil :) ja har fått från AVON flera olika hårprodukter som innehåller sån olja men ja ha int ännu användt dom, kanske ja måst ta o prova när du ger så bra feedback på dom! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säljer dom dom på avon också? :) dom e nog bra!

      Radera
    2. Va kostar dom där? Man sku ju tänka sej att dom e lite billigare så de sku löna sej att beställa därifrån :p

      Radera
    3. Ja säljer avon produkter :) kostar just ingenting tycker ja! :) tidningen du har e "gammal", de kan finnas nya priser på flera produkter men du kan ju kolla där endå först :)

      Radera
    4. gör du dee?? men vartifrån kan man få en ny tidning då?

      Radera
  2. Jag kan beställa åt dej från Avon, vi har en som säljer på jobbet.Eller vet du nån som säljer? Skicka ditt kontonummer som textare åt mej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä de finns no ingen på åland tror ja... Men ja har katalogen här hemma så ja ska si va där finns :) ska skicka de joo :)

      Radera