söndag 27 juli 2014

Vilken konstig dag

Idag har nog varit en sån udda dag på någo vis, Det var marcus tur att vakna med Charlie och jag sov vidare, klo.10 nångong kom han med Charlie till mej och där somna han, nästa gång vaknade både jag och Charlie klo 12.30! Vet inte när ja senast sovit så länge! Blev ju nästan stressad :D Sen har hela dagen bara gått åt till att vara, fara efter virvelvinden som varit på bra humör, ta till vara lite till rabarber medan han sov en kort stund ennu på eftermiddagen och nu blev han trött igen och marcus for upp för att natta, det betyder ju att han imorgon (som ju råkar vara min vakna morgon) vaknar 6-7 tiden på morgonen men det är väl det jag får ta då... Dagen har iallafall gått så hurrja snabbt när vi sov så länge! Ikväll ska jag nog öppna en cider och bara ligga framför tv:n, hurrja skönt när det varit lite svalare idag, 26,5 vill jag minnas att jag såg från metarn, och blåsigt har det varit, jätteuppfriskande! Nu började det dessutom spöregna så jag behöver inte vattna trädgården ikväll, jess!

Lite som vi haft det nu, ingen i huset vet vad det är för dag eller vad den dagen innehåller, vi vaknar på morgonen eller bestämmer kvällen innan att imorgon/idag gör vi det eller gör ingentling alls, va skönt, i sommar har vi verkligen levt i nuet och det har varit så skönt! Tyvärr har marcus bara denhär veckan ledigt kvar och sen blir det vardag igen, iallafall i 3 veckor, sen ska det semestras igen så vi åker till borgå för både Charlies kalasfirande och bröllop. :) Ska bli så roligt!

4 kommentarer:

  1. De va säkert skönt att få vila ut!
    Ja kommer ihåg när vi va på högstadiet och du var den bästa sovaren jag nånsin hade sett.;) Så ändrar de sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! :) när man får barn får man ju lite ändra sej, redan under graviditeten märkt ja att dendär babyrytmen börja komma å sen när han föddes hadd ja redan precis samma rytm som han :)

      Radera
    2. De e jätte spännande hur naturen förbereder en! :)

      Radera