lördag 19 juli 2014

Nya utmaningar

Idag lämnade jag marcus och charlie hemma och åkte själv ut till famo och fafa för att hämta bil+släpvagn, gott folk, SLÄPVAGN, jag har aldrig kört släpvagn förut men bra gick det, inga portar eller vägpinnar tog jag med och i nåt dike fastnade jag heller inte i.

Igår fick en blender to go komma med mej hem från clas ohlson så till frukost i bilen fick det bli en hallonsmoothie, till höger ser ni mitt släskap för dagen, först blev det vedhämtning från svartsmara.

På vägen fick jag endå stanna och köpa ettpar stövlar åt mej då dom dnra fått åka i roskis då dom var så håliga. Ettpar RAITA stövlar blev det med björklövmönster.



Nästa lass blev madrasser och dynor från emmaus, 2st madrasser, 4st stora dynor och en stor trasmatta, allt för 42€, var riktigt nöjd! Och nästan så det harmade att klä över den blommiga madrassen, så fin på någo vis.

Sen börja syende, alla tyger går att ta av eftersom dom säkert behöver tvättas iallafall mellan sesongen. Flera dynor vill jag ennu ha men stora, får väl vänta att dom får fler till emmaus. :)

Bordet och stolarna har fått lite färg också men det redan tidigarei sommar.

Ikväll invigde vi soffan men en honungsöl och saaristonappin för mej och bulla för marcus, den som inte smakat på saaristonappin måste göra det! Såå gott!

Cessan var också med och fira.

Ca. klo. 23 var det tillräckligt mörkt för myskelyset/partybelyset att tändas, dom går på solcell och tänds när dom anser att det är mörkt.

Kanske int dom bästa bildena nu, sku verkligen villa ha en ordentlig kamera, en såndän systemkamera i miniformat skulle vara drömmen! Men dom som tycker att dom inte ser på bilderna får väl kommapå plats och titta! ;) Mysigt blev det iallafall och så avslappnat. Skulle inte Charlie behöva mej skulle jag nog ha tagit ut mitt täcke och sovit där!

Här for altså en del av den köpta målburken jag lovade visa vart for, ett till projekt blev också vitmålat men det får ni se en annan gång, då jag hunnit fota vill seja.




5 kommentarer:

  1. Så fint ni har de! :-) varför ville ni flytta ti Åland å bo? Var de länge planerat före ni sen bestämde?
    Kiva blogg, du skriver så där vardagligt att man känner igen sig. Läser varje dag om de kommit någo! :-)
    H. Malena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sku egentligen syudera men jag hoppa av och marcus han aldri börja före han fick jobberbjudande och det var mer lockande så på den vägen är vi, sen fick vi bra me jobb och börja se på hus här och i borgå men mycky p.g.a. husprisena och också föratt vi ble förtjusta i dehär ställe så ble de att köpa hus här och bli här :) Tack! kiva att du tycker om den! De e lixom vardagen de e menat att ja ska dela me mej av å den e ganska vardagli :P

      Radera
  2. Okej Tack för svar! :-)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. De e de också, sp avslappnande att man bara somnar i soffan :p

      Radera