måndag 28 juli 2014

dag på stranden

Idag har vi haft en stranddag, oij vad vi njutit! Vattnet var jättevarmt, säker över 25 grader! Och så blåste det så skönt.



Charlie ville djupare och djupare ut och i det skede som vågorna köljde över honom fick vi lov att ta honom i famnen, annars är stranden härligt långgrund, man får nog gå långt om man ska komma till djupt vatten.

famnen är ingen höjdare!
Passade på att flasha alla mina graviditetsärr, fick på slutet både på magen, höft och ben och så till sist snittärre och visst harmar dom lite men försöker tänka att dom är ett ganska litet pris för vad jag fick. Ser ni annars att jag blivit brun på armar och axlar?? Jag som aldri blir brun och därför aldrig solar, tydligen har jag börjat kunna bli brun då :)

Nöjd som bara den :)



Efter Badandet fick Charlie krypa på lite på starnden, av och ann och i en HURRJA fart, lite kramade han sanden ibland och sku ha villa tillbax i vattnet men att bara krypa i sanden med rumpan bar var huippu!
Visst har vi en fin strand förresten? Det är standen hör bakom skogen, hinderbengtsängen kallas den visst? Sällan man träffar på annat folk där och vattnet är oftas helt klart.

Rabarbern som jag plockade och skärde igår behövde få en anvendning också så passade på att baka en mumssig paj, gräddade ett pajskal, kokade en rabarbersylt med bara lite lite socker och på med maräng, en lite annorlunda paj, det är alltså bara skalet som varit i ugnen. God blev den men nu måste jag sluta baka om jag nångong ska bli av med domdär 10kilona!






4 kommentarer:

  1. Såndäna stränder saknar jag, härligt!! Du har nog kommit super bra iform hördu! Lite paj skadar aldrig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo enog nöjd me hur långt ja kommi å nu under sommarn får man lite slappa å äta, sen blir de äta soppa å sallad igen :)

      Radera
  2. Va du ha blivi liten :) int sku de vara så tokit me en sån strand bakom knuten nej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å endå går man dit så sällan fast den e så nära..

      Radera