måndag 7 juli 2014

dröm

Idag på dagen hade det kommit strömsö bastuspecial och marcus som visste att det vill jag också se var snäll och bandade. Nu har vi sett avsnittet och blev sååå bastusjuk, sku vi bara vara lite duktigare på dedär renoverande så vi sku få igång bastubygge snart... Har faktist börja fundera på att anlita nån och bygga upp hela saken, för med vår fart lär det ju ta 20år att få nånting man kan bada i, fast då lär ju budgeten stiga en hel del.. Å andra sidan har vi no nu bestämt tror jag att det blir en traditionell blanda vatten i ämbar bastu, jag har varit för dusch hela tiden men egentligen, från bastun vill jag ha det att man kommer bort från vardagen och slappnar av och nu är det ju lugnande utan dusch. Tanken att sitta där i bastukammaren hela familjen nybadade och trötta ätande på bastukorv är bara så frestande! Bastu är verkligen nånting jag saknar!



Drömmen, tyvärr har vi ju ingen strand men ett dik har vi ju! :D Och en terass är planerad mellan bastun och diket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar