tisdag 2 april 2013

Vagnen

Har nu den första stora grejen skaffad, nånting som faktist står här i matsalen nu och syns och påminner om att det faktist är nånting som håller på att förbereda sej på att komma och ändra på vårt liv. Sådär annars är jag nu i ett sånt skede att jag nästan glömmer ibland att det faktist finns nånting därinne, ibland blir jag till och med orolig när jag mår så bra nu (bortsätt ifrån höften då) men läste att det kallas spökmånad, man är bara lite tjock, har energi och jaa... Man märker inte av att man är gravid på samma sätt som tidigare då man mått illa och haft 0 energi. Ikväll bar vi iallafall efter vagnen, det jag nu vet är att den verkar smidig och lättanvänd, den är helt som ny, inga skrapor inget smuts, men så har den också bara använts för dagssömn, aldrig haft några smutsiga skor i sej eller fraktats av och ann i bil. Det jag är sådär lite lite orolig för är att den är så låg lixom barnet sover nära marken vilket känns oergonomiskt med tanke på att man kanske behöver fixa nånting med någon tutt eller liknande då barnet ligger där, men skall kolla i bruksanvisningen om det är möjligt att kanske höja den. Nu vill jag hitta en matchande skötväska blir nog en svart med tanke på vagnens färger. Nån som har bra tips vad man ska tänka på med en skötväska? Rymlig vill jag iallafall att den ska vara, och att man får ut den till ett skötunderlägg, gärna lite olika fack så man kan ha t.ex. Blöjor, krämer och sånt skilt och sen tuttflaskor och sånt skilt. Va man behöver grejer! Men så roligt att fixa! :)

12 kommentarer:

  1. Den ser ju superfin ut. Tror kombinationvagnar är lite lägre än vanliga liggvagnar. Hoppas ni ändå är nöjda med den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo de kan hända att alla e så låga :) men den e no säkert bra :)

      Radera
  2. Va kiva vagn och verkar ju super bra såhär som man kan se på bild! :) Och tur att skaffa en i så gott skick!
    Med vagnen hade jag också som kriterier att den sku vara tillräckligt hög och hjulen såna som passar både grusväg och asfalt eftersom jag annors gärna lenkar. Vi gick och testade tusen vagnar och de finns nog så många olika, både höga och låga. Vi hade turen sen att flera bekanta bara ville bli av med vagnar som dessutom var höga. Får förstås se hur länge de bekänar här om vi till möjliga nästa barn skaffar ny.
    Letade länge efter skötväska som hade passligt pris (sjukt dyra, under 50e verkar de int finnas) och som verkade bekväm och fix sådär annars. Beställde sen på nätet. De är alla ganska lika, med innerfickor och fickor utanpå samt ett underlag som följer med. Ett plus i vår tycker jag är att det finns ett skilt hårt fodral hängandes i väskan för tuttarna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi nu hitta en passli i så gott skick å så billi så tänkt vi att vi köper den nu, annars sku vi no ennu ha vänta :) men nu har vi den färdit då :) men dehär tycker ja e bra för den har ganska kraftiga hjul, såhär på lande e de ganska viktit :p varifrån beställde du väskan?

      Radera
    2. De är skönare att ha de undan, så tyckte jag då vi äntligen hade de där större grejerna skaffade. Allt blev ju lite till slutet eftersom ja mådde så illa men man hinner nog :) man bara bollar fram och tillbaka och vill int komma till någo smart beslut! :D http://www.lastenturva.fi/tuotteet/lastenvaunut-rattaat-ja-tarvikkeet/hoitolaukut/206/ Här hittade jag väskan och sängen.

      Radera
    3. Så sant, å de e vel ingen idee att vänta heller, lika bra han man köpa direkt :)

      Radera
  3. Vi har redan köpt vagnen o! Det blev en Teutonia för oss också, men som ny från butiken. Fick ändå fjolårets modell för -25%, så slapp vi med det där 700e ut av butiken. Vi har ingen bekannt som sku ha en överlåps att sälja o begagnade annars är här vid 500 euro i varje fall, så kom vi till det att vi köper den där med bra rea på den. Det var alltså med liggvagn skillt, så den var faktiskt lite högre. Jag har lite längre fötter så tänkte jag, att det är bättre med en högre vagn då. Skötväskan köpte vi med samma o, det var Teutonias egen svart väska, som kostar c. 100 e, men vi fick den o med rean, så var den ganska bra pris o. Den värka vara ganska bra. Den är rymlig, där är många fickor o där är skillt skötunderlägg, termosstils flaskapåse, o liten påse till smutskläder. Annars fick vi massor av saker av min äldsta syster när vi var till dom på påsken. Babyalarmen, en potta, kläder osv. Så vi har huset fullt med babyn redan o. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju jätte bra! :) de e så rolit att hålla på å göra klart för den lilla :) tänkt int fixa rum åt den ennu heller men funderar no endå på att göra de i sommar :)

      Radera
  4. De e riktigt din färg på vagnen! :) Den sir ganska låg ut men kanske dom ska vara såna nu förtiden.. De e helt hemskt va en barnvagn kan kosta i butiken! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. De va rikit min färg joo :p marcus tycker int rikit om rött men eftersom den va som ny å mycky billigare än en ny så fick den duga tyckt han :) han får vel ha lite mer ti seja sen me bilstolen för den blir no en ny :)

      Radera
  5. Jag försökte tagga dig på fb. Det finns en svart Teutonia skötväska på köp och sälj sidan.
    /Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha int fått någo meddelande om de.. Hmm... Ska ta å kolla :)

      Radera