måndag 29 april 2013

Dehär med att njuta

Alla talar om att man skall njuta av sin graviditet. Men va menas egentligen me de? Ha försökt fundera och fundera och försökt börja njuta nu när jag mår så bra att jag emellan glömmer att jag är gravid tills den vaknar och börjar härja ( sparkarna har börjat känns tydligare nu, wihuuu). Visst är det härligt att tänka att nånting växer där inne och vänta och planera och fixa, men annars så fortsätter ju vardagen som vanligt med jobb och disk och städande och matlagande och allt vad vardagen innebär, sen när ledigeheten börjar kan jag tänka mej att jag kan börja njuta, men då mäst av att vara ledig och veta att snart snart har vi ett litet skrutt här. Kanske kan det vara att jag är för otålamodig och hatar att vänta på nånting gott. Vet inte. Men vad menas egentligen när man sejer nu ska du njuta av din graviditet?

3 kommentarer:

  1. Njut av tystnaden, lugnet o de att du får göra nästan va du vill :) för sen när graviditeten e slut, sen handlar de int mera om dej utan en lillis :) så nu har du din chans att ta hand om dej o fixa de du vill där hemma o sånt.. :) kanske de kan vara någå sånt som menas? :D plus att nu har du rätten att se stor ut i alla kläder o de känns mera okej nu, men sen efteråt lär de int ska kännas lika bekvämt med lite mage kvar, då man int kan mera säga att där e en bebis... :D fast va vet ja! :D olika säkert för alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va gäller tystnaden å lugne vill ja bara att de ska vara borta å att vi ska ha vår beebis här nu :) å fixa hemma hinner ja endå int när de känns att ja bara jobbar helatin... Men dedär me att få vara stolt över sin stora mage e ju no någo att njuta över :)

      Radera
  2. En beebis tar mycket av den där egna tiden man är van vid. Så njut på bara av att få syssla och pyssla där hemma och äta ifred, de blir flera måltider man bara är tvungen att skjuta på och då kan man ibland bli riktigt pirrig själv när man int ätit. Morgonmålet har jag nog bara fått slänga i mig nu i 3 veckor, morgontidningen ha ja int ens öppnat! men nog njuter jag för fullt av det här också, allt är ju så annorlunda och man ser på allt på ett annat sätt.:)

    SvaraRadera