måndag 15 april 2013

Jag lever!

Har varit ganska oaktiv här på bloggen, har bara inte haft lust, tid eller ork att blogga, men vid liv är jag! Ha faktist mått oförskämt bra sista tiden, bara lite växtvärk i magen och smått kvällsillamående ( så här har ni en kvällsätare som aldrig förr, det lindrar iallafall lite ) ultran förra veckan gick bra, bf blev flyttat till 10.9 så bebben har vuxit riktigt fint. Har varit ledig idag och min lediga dag har gått ut på att sova länge, byka, köpa marcus födelsedagspresent, gå på ett loppis där jag fyndade mycket, vattenlöpning (trots förbudet men jag ville prova, en halv timme lungt löpande så får se imorgon) laga middag, städa tambur, wc, matsal och vardagsrum och nu tänker jag bara slappa, känner mej faktist riktigt duktig :) här får ni se vad jag loppisfyndade idag, en oandvänd bröstpump med flaskor i just det märket jag vill ha, lite kläder (bla. En oanvänd esprits nalle dräkt för svala höstdagar eller vintern för 5€) och lite leksaker. Dehär med babykläder och saker lönar sej faktist att köpa på loppis, det mästa är obetydligt använt eller inte alls använt och kostar nästan ingenting på loppis medan det är jättedyrt i butiken. Allt dethär blev 28€, i butik skulle jag ha fått kanske halva pumpen för den summan. Nu börjar kistan såsmåningom fyllas, men de behövs ju en hel del, vem vet hurdan liten spyglare vi får :p borde bara ta ut allt och se vad jag har i vilka storlekar, har nog mäst 62 tror jag, lite 52 och lite 68, is inte köpa så mycket 52 storlekar, dom blir ju endå direkt små och första tiden är vi nog hemma för det mästa så behövs inga på de vise finare kläder, mer sköna hemmakläder och bortakläder köper vi nog endå först sen när vi vet vilken sorts filurdär inne är, de vågade inte läkarn ennu seja :)

2 kommentarer:

  1. Kirppisar e nog super! Dessutom e de så svårt att veta vilka storleks kläder man ska skaffa isynnerhet då de skiljer sig så, lindex kläder e hurrja små medan sen en del kläder kan vara jättestora! Adéle har nu 50 kläder och de flesta kläderna är begangnade och redan fulla med spugelfläckar. Skönt att här hemma ha mycke sparkdräkter och sköna kläder (har rotat i mammas mammaförpackning eftersom de nuförtin int vill finnas bra sparkdräker!!! Allt va bättre förr ;))
    Bra med använd pump, själv har ja o en gamal o ha int behövt den så sku ha harma om man sku ha satt 80 euro på en ny som sen blir i skåpet! Nu e de kiva när man kan skaffa kläder som e mer personliga för fröken :)
    Skönt att höra att du mår bra!

    SvaraRadera
  2. Å de lär ju gå åt en hel del kläder när dom e små! Å begagnat e ju helt lika bra, lite nytt vill man ju ha men endå :) rolit att läsa på din blogg hur allt går för er å! :)

    SvaraRadera