tisdag 23 april 2013

Rådgivning

Idag var det rådgivningsdags igen och allt var bra. Berättade om att jag inte känner sparkarna tydligt men att vi tror att marcus en gång känt en spark, hon lugnade och sa att det kan ta ennu till och med en månad före dom är så starka att dom känns utanpå och för mej. Sen tog hon hjärtljuden och kände på magen och plötsligt sa hon nämen sparkarna synns ju tillome! Försökte sen själv se och visst ploppade det upp en liten knöl här och där :p men ingenting kände jag, kanske det då bara inte känns så tydligt jag tänkt mej. Hjärtljuden var iallafall bra och livmodern hade vuxit bra, nu skall den vara ungefär vid naveln men den var redan ett finger (alltså 10cm kanske? ) ovanför, vikten hade stigit nu alltsåmalt med 3 kg vilket var helt okey så allt tycks växa bra :) dessutom blev vi plaserade i juni gruppen för förberedelse kursen, juli har dom ingen i och augusti vågade hon inte chansa på eftersom beräknade flyttades såpass långt närmare och tillväxten annars också ligger ganska högt. Allt alltså bra, dessutom har mitt hb gått upp lite! Wuhuuu! :)

4 kommentarer:

  1. Vi ses på förberedelsekursen sen! ;) Jag blir väl nog oxå placerad där. Ska till bm nästa vecka. Då kommer jag å få alla papper så jag kan söka om mammaledigt och mammalådan. =)
    /Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ja tänkt å de att månne vi hamnar på samma :)

      Radera
  2. Vi ska också till förberedelsekursen i Juni. Nästan alla grupper var fulla redan då när vi i mars bokade tiden i rådgivningen, så vi fick bara morgontider till det, nå men bättre väl så ändå. Här heter det ju perhevalemnnus, o jag har redan varit på ett fysioterapimöte och i går var vi till församlingens parista perheeksi-infon. Den var nog inte riktigt för oss. Vi sku välja en bild som berättar av våra kännslor o berätta sen till hela gruppen varför vi valde den. Sen sku vi bygga ett "hus" som innehöll de sakerna som hörs till vårt liv just nu. Sen sku vi ännu i små grupper fundera hur vissa saker hörs i vära förhållande o berätta sen till hela gruppen vad vi kom på med.

    Nu var det ju riktigt roligt, men att sitta dit med helt främmande människor o fundera sådant så var det nu lite obehagligt. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. okey, såndänt har vi int alls här, de e denhär förberedelsekursen på 4 gånger, sen bildas de vel nån slags mammagrupp av medlemmana i den försto ja :) men förstår att de e obehaglit att berätta såndänt för främmande presoner!

      Radera