lördag 27 april 2013

:)

Vetni vad gott folk, det är nu bara 6 hela veckor tills jag går på semester och därefter på mammaledigt :) inte illa va? :) eller egentligen 7 men där emellan skall vi ju till köpenhamn och då har jag en vecka ledigt. Känns jättekonstigt, snart blir jag lixom så länge hemma som jag aldrig förut varit! Dessutom har jag igen fått lust att börja studera.. Om man endå skulle bli sjuksköterska nångång? Kanske efter mammaledigheten om det är möjligt både ekonomiskt och på alla andra sätt.. Kan man månne gå till sjuksköterska på distans på nåt sätt eller är det helstidsstudier som gäller?Hmm.. Kanske det endå inte är lege att tänka på sånt nu. Har ju faktist tid att bli vad somhälst ennu om jag bara vill :) Eller så är det bara ett ryck jag fått nu när jag insett att jag faktist inte skall jobba på en lång tid. Känns nästan lite tomt! Vad skall jag då göra lixom?? Vet ju att tiden kommer gå åt mer än bra endå med en liten och ett stort hem att ta hand om och tror att jag kommer trovas bra som hemmamamma en tid bara jag hittar domdär mammakonstakterna så det inte blir så ensamt men endå.. :)

6 kommentarer:

  1. Ja tycker du ska absolut börja studera igen genast när du har tid, möjlighet och ekonomin på plats! :) tycker så att du sku passa som barnmorska o ja har en vän här i Vasa som studerar till de o hon bara ÄLSKAR de :) speciellt praktikerna!

    Nånting att fundera på :) o de där 3 åren eller va de nu tar, så går ganska snabbt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. måst fundera lite :) isåfall sku de bli distans då ja e vårdledi, men får si :)

      Radera
  2. Novia har ju distans studier. Man ska va där ca 4 dagar/mån. Det va inget för mig. Kände att jag behöver ha lektioner varje dag. Inte läsa så mycket själv.
    /Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa de e dom som har distans :) måst kolla upp de! :)

      Radera
  3. Finns det läroavtal?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet faktist int... Men nu ha ja ändra mej igen :p nu ska ja bygga en stugby :D

      Radera