fredag 12 augusti 2016

stil

Pratade ju om att göraett stilinlägg och sku egentligen ha villa hinna ta lite outfitbilder men när hinner man med sånt när man har två små vildbasare?? Blir nog bara att ta en snabb bild i farten :D

Iallafall, förut hade jag nog en ganska utstickande stil, sällan var det bara en eller två färger utan hälst så många som möjligt, såsmåningom har det endå ändrats och enligt mej själv just nu åtminståne blivi mycky bättre :D Just nu står jag lite på samma ställe som då jag nångong skrev efter att charlie föddes att jag inte riktigt vet vad jag ska klä på mej, vill varken se för vuxen ut eller för tonårs ut och att hitta den mellanvägen känns svårt, såsmåningom hittar jag väl endå dendär min stil och int är det väl heller någo fel på att ha lite flera stilar, tycker om både lite rockigt, mot bohemiskt och så helt "perus" skärgårdsstil (ränder, marinblått), just nu blir de mäst de sistnämda, ditåt håller de på att dras medan ja känner mej extra fin och tuff i någo rockigare.
Tycker om ränder, spets och mindre mönster medan tryck som bilder och texter inte alls är min grej. Färger är det väl ganska blandat, blått, grönt, svart är väl favoriterna men brunt, orange, rött, vitt jaa de mästa går bra, gult har jag däremot svårt med och pastellfärger tål jag inte.

En favorit just nu då de börjar bli svalare och man kan ha ärmar. Enkelt men snyggt.

Tröjan med lite spets är också en favorit nu när jag äntligen får på den :D och farkkur är ju lätt att kombinera både mer snyggt och vardagligare, då dom sitter, osittande farkkur är nog det värsta jag vet men domhär som mamma köpte åt mej i somras sitter perfekt!

Långlänningar av alla de slag har blivit en favorit, man behöver inte vara rädd att nånting synns under klänningskanten och då det är varmt är det svalt och luftit och till kvällen när det svalnar är det värmande, att ha en tröja ovanpå går också bra. Praktiskt helt enkelt.

Annars är jag nog en såndär klänning och tunikatyp, trivs bäst i det och leggins, ingenting som skavar och klämmer :)

vilket gör att jag också till fest typ alltid bär det... men har inga färska bilder på de så de får ni klara er utan :)

Hemma blir de bekvämt, så bekvämt som möjligt, idag såg det ut såhär, som oftast, leggins och nån topp, det är nog ganska perus, när det var riktigt varmt var det shorts och nu när det blir kallare åker yllesockorna och nån tröja på.

Mejk använder ja sällan, bara då de e någo lite extra, kalas eller någo lite festligt happening, men tycker faktist ja e fin utan också och så känns de ju mer extra sen när man väl mejkar sej, annars så e de så bekvämt att vara utan och hyn mår bra. dehär gör att många som int känner mej så bra rikit hoppar till att oij nej ja känd ju int igen dej sen när dom väl sir mej me spackle på, då e de nu int endå nån tung mejk ja har när ja har utan de som ni nu sir här på bildena å, dom bildena ja har mejk alltså :)

Som rödhårig känner jag ofta att håret gör mycket, det sticker ju lite ut och jag är stolt över min naturliga röda färg, ibland får jag för mej att färga men alltid kommer jag tilbax till min naturliga färg, den jag har nu för nu förgade jag nog senast då charlie skulle födas tror jag? Långt är nog också min grej, trivdes jättebra i kort men långt känns endå mer jag.

De va väl de :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar