onsdag 24 augusti 2016

Dagens mående

Behövde nog gnälla av mej lite igår för redan idag känns det bättre, har tankat med vatten idag och försökt tänka positivt, svindel ha ja haft så jag emellan varken sett eller hört och bara fått sätta ner mej men humöret har iallafall varit bättre och svindel är ju int presic någo nytt för mej :D

Nu börjar amningsutbildningen som jag skall hålla tillsammans med två andra närma sej, fast först står jubileumsfest/veckoslut i hesa på shemat, alla folkhälsans doulor och familjecafeledare är bjudna på ett veckoslut i hesa med allt möjligt fint program och det tänker jag absolut int missa! Samtidigt blir marcus ensam med banen för första gången till så lång tid. :) tillbaka till utbildningen, vi skall altså hålla en amningsutbildning på 20h för doulorna, det blir min första utbildning av någo slag överhuvutaget så är lite spänd, har ju bara gått en snabbkurs i lärande i juni då vi utbildare fick gå en utbildarkurs, lärde mej massor men sku nog behöva mer. Jag vill ju att dom som lägger ett veckoslut och lite till på en utbildning verkligen skall känna att de var värt det och inte tänker att äsch sku ha kunna sitta hemma lika bra. Ska försöka få in så mycky roligheter som möjligt och så lite vanligt babbel som möjligt, var sjunde minut ska det hända nånting i en föreläsning för att int tappa lyssnarna, de är ganska ofta de! Nå de ska jag nog lyckas med men sen att lägga upp allt tidsmässigt kommer jag ha svårt med, huuur ska ja kunna tänka ut hur många minuter var och en sak tar, huh! Nå de ska nog gå bra, får planera noga bara :)

Imorgon ska de tränas igen, hela familjen iväg efter moronmåle och nu ska jag försöka knåpa ihop en storhandlingslista, sku själv villa äta soppor, typ puread grönsakssoppa, spenatsoppa, svamsoppa, potatispurjosoppa men så har vi ju resten av familjen att tänka på också :D 

Ingen bild från idag men en gammal får duga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar