söndag 14 augusti 2016

Planering och beslut

Höstens träningschema är nu planerad, isen har öppnat och jag hamnar på ett annat vis dela med mej av tiden.
Hela sommarn har jag funderat hit och dit över hur jag ska göra med ishockeyn, på samma gång som jag tyckt att det är skönt och utmanande har jag int kännt att det helt är mej grej, tävlingsanda är inte min grej och fast jag bara tränat och inte spelat har de endå kännts lite fel... Det att det är dyrt och att det finns så mycky annat jag skulle villa hinna med avgjorde endå till slut och jag tog beslutet att lägga ishockeyn på is.

Nu är alltså vår höst planerad och tycker vi fått ihop ganska bra shema. Vi kommer ha 3 kvällar helt lediga och en som jag är hemma redan klo.20, alltså riktigt bra sku jag seja! Det att jag endå fick inplanerat 4 (5 om jag orkar och vill) pass och marcus 4 känns ju nästan somom vi tänkt fel nånstans men ett pass kommer vara söndagens familjepass och så har vi två kvällar i veckan som jag först tränar och marcus sen åker iväg sent. 

Känns otroligt att jag vill få in så många pass i veckan, minns när jag flyttade till åland och skaffade mitt första gymkort (som blev ganska oanvänt) försökte jag träna 3 pass i veckan, min kropp var helt slut av det och jag blev sjuk heeela tiden, nu när jag tränar 3 pass i veckan känner jag mej stel och styv i kroppen och kroppen skriker efter mer, måst seja att i maj när jag tränade så gott som varge dag mådde kroppen så bra och det kändes att den helatiden va igång, jättestolt över att min kropp orkar med en sån nivå (fast där gör ju nog kosten också en hel del, har jag int kosten på rätt är int energin hög heller)!

De går om man vill dehär! Många har barn och familj som orsak till att man inte orkar eller hinner träna men som jag tidigare sakt tänker vi lite annorlunda. Det att vi tränar gör att vi både får egen tid att luftas men också att våra kroppar mår bättre och hjälper oss att orka, har märkt det nu när det i typ en månads tid blivi jättelite tränat att humöret är dåligt och tröttheten finns där, träning ger så otroligt mycky energi sålänge det är en träningsform man trivs med! Dedär med att hinna vet ja int heller, när barnen blir större kan jag tänka mej att det blir ett problem, dom kommer ju ha sina hobbyn men har tänkt att man kanske kan gå till gymmet eller ta en pw medan barnen är på sina aktiviteter men det är den dagens bekymmer, just nu går det bra såhär, vi är två föräldrar och vi behöver inte vara hemma samtidigt alla kvällar i veckan, det kommer vi inte vara när jag börjar jobba heller.

Min träning i höst ser iallafall ut som följande

Mån: sweat it light (alissa med, charlie på dagis)
Tis: yoga 1,5 timme
Ons: vila
Tor: mix it light (förmiddag,om barnen orkar) och topptrim till vintern (kväll)
Fre: vila
Lör: vila
Sön: strenght it (hela familjen)

Sir så tomt ut nu men visst är där ju 4-5 pass :)

Ser fram emot att bli av med all vätska som det känns att jag samlat på mej nu när det blivit ätet lite fööör mycky kolhydrater.... Måst ta tag i maten också igen nu! Och att få domdär mer synliga musklerna, DE sku vara någo de! Sku ja få bort än 7kg till borde dom börja komma fram tycker ja, då har ja 50kg muskler (om dom hålls som dom e) och 15kg till resten, vet att ja verkligen måst pressa kroppen för att få såna resultat men hej, va ha ja gjort hittills om int just pressat kroppen? -28kg, nånting måst ja ju ha gjort? Int försvinner de av sej själv int :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar