måndag 29 augusti 2016

Fartfylld dag

Idag var dagen marcus for tibax på jobb, efter både semester och pappaledighet och visst är det ju en stor förändring i vardagen för oss alla, ikväll sa charlie att nu tycker han att mamma kan fara på jobb så kan pappa vara hemma för mamma du behöver nog också pengar :D 
Började vardagen kanske int på de bästa sättet med en fullspäckad dag, marcus klocka ringde 6,30 tror jag, då ringde också min väckarklocka nämligen barnen, vet inte vad jag ska tycka om det, å ena sidan känns de så jobbigt att vakna å andra sidan är de ganska skönt att vakna, laga moronmål i lugn och ro med nyhetsmoron där i bakgrunden och helt med tid sitta och äta för att sen börja dagen ostressad och pigg.
Iallafall, jomppa, kände mej svag idag, svindel... Men efteråt kändes de endå bra i kroppen och för tillfället har jag rejäl träningsverk, den small lixom till under träningen, gårdagens alltså. Sen hem, barnen somnade i bilen så dom fick sova en stund medan jag dushade, sen i med lunch åt oss alla, lite lek och plock, middag förutom åt alissa som totalt vägrade, hon har presic fått sin tredje tand och den fjärde spricker ut närsomhälst så känns somatt hela flickan är lite oppåner...

Så till dagens nya program, muskari, mariehamns församlings finska sång och lek grupp, charlie satt sej på tvären, trött var han och så blev han nog osäker när alla tala finska och hans nu e ganska knagglig fast han förstår allt.. Slutade med att han satt i ett hörn och sura, när instrumenten kom fram kom också charlie fram och det var ju roligt :)
Så hem och vinka iväg marcus till träningar och så kvällsmål och i säng. Får se om vi fortsätter med muskarin, känns lite mycky att köra så långt för lite vanliga sånger, vi kan ju faktist sjunga på finska hemma också... Får se :)

Igår satt jag ner foten till mej själv och sa att NU, nu ska domdär musklena fram! Så idag tog jag en före bild och senast till årsskiftet skall dom synnas, idag har det iallafall gått bra, int alls vari sugen på någo onyttiheter och träningen går jag bara enligt planen, 4-5 gånger i veckan dom passen jag nu fått att passa in. Tog idag en före bild så jag har nånting att gemföra med, ryggen borde jag väl också ta bild på då dom musklerna också ska fram men känns lite onödigt då dom inte alls synns :D borde väl egentligen ta bild på hela kroppen för minskar jag i fettprocent ändras ju hela kroppen och det är ju nog tanken.

Imorgon blir det igen en fullproppad dag då jag har middag på kvällen med doulagänget, lite catcha upp inför veckoslutets jubileumsfest, kommer bli intressanta föreläsningar, morgonyoga på stranden, hotellöventattning och festmiddag, kommer bli jättebra har jag på känn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar