måndag 25 april 2016

Kläder

Så va vi där igen, barnesn klädskåp behövdes städas och gammalt bort och nytt in, det har varit morgonens program. Sen om man ennu sku lyckas bli av med allt... Av charlies kläder skickade jag ju med en hel del till kusinen men alissas kläder blir bara kvar och borde säljas på loppis, får väl i sommar anmäla mej till lite loppisar, de e bara såååå mycky jobb...

Mitt eget klädskåp sku också behöva röjas i rikit ordentlit, så mycky som är för stort eller bara inte används... Är bara lite bålig på dedär...

Nu är iallafall barnens kläder i skick! I vår ska jag försöka få ordning i våra skåp! Skåp är ju sånt som lätt blir ostädat då de endå int synns, man bara tränger in mer tills skåpet exploderar, typ :D

Själv passade jag på att titta på lite kläder då jag var ensam i stan och lite fint till våren hitta ja ju också! :) har lite såndän period att antingen känns kläder tantiga eller på för ungdolmliga, svårt dedär, jag vill ju inte som mamma gå och se ut som nån tonåring på samma gång som jag vill de ung ut för jag är ju ung ennu... Domhär var väl lite mot tanthållet men hellre endå det då :)
Dom råkade ha -30% på allt om man köpte 3 eller flera plagg så dehär gången unna ja mej lite mer kvalitet, allt utom den randiga är från soyaconsept, ett märke jag tycker om den randiga var nånting annat. Sku villa ha ett klädskåp med fina kläder, behöver int vara mycky bara det är favoriter men har så svårt att veta i butiken vad som kommer bli en favorit...
En skjorta i tunnt ostretshigt tyg, provade säkert 5 gånger mellan m och l, är så där i mitten att det blir svårt, egentligen satt m ganska precis men l kändes bättre och så tror jag den kan krympa lite i tvätten så köpte l och hoppas på att den krymper lite i tvätten :D
Tänkte att tillsammans med läderjackan kan den bli riktigt tuff :)
Tunika som går med både leggins eller byxor, med ett tunnt bälte i midjan eller utan, tyckte om mönstret.
Och ettpar byxor. Tog med flit lite korvskinn för dom töjer ju allti och far de ennu någo kilo bort så är dom int direkt för stora :) när kroppen är "klar" ska jag satsa på rikit ordentliga farkkur, typ levisar eller någo som ja int tidigare haft.

Ha blivi lite sån att ja trivs bäst i träningskläder, känner mej bekvämast då och känner mej nästan snyggast då :D men ibland måst man ju klä sej i någo annat å :D

Ingen aning vaför texten nu ble sådär... Bloggar från padden och får int bort de.... :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar