tisdag 5 april 2016

Hej haloo!

Dagisveckan börjad och jag har varit lite borta hela dagen.. Tänkte glömma bort att det var doulaträff idag men som tur kom jag på det i tid för det var riktigt intressant, som tema hade vi ofrivillig barnlöshet och alla behandlingar runt det och så ennu lite tvillingfödsel på slutet. Lärd mej mycky nytt intressant, visst t.ex. Int att man kan eller kanske att man kan men att man faktist gör i finland så att man tar ett embryo och lägger i en helt annan mamma än den "riktiga" eller att både mamman och pappan kan vara andra, man får tilome ta sin systers eller kompis ägg och spermier om man klarar av det, otroligt vad som kan göras "sådär bara", eller de låter ju så sådär bara fast det inte alls är det. Nu försto nog ingen va ja skrev :D

Iallafall, de va kvällens program, nästa träff är det suss åhman som kommer och föreleser om sexualitet och då är också barnmorskorna inbjudna, ska bli jätte jätte intressant! Sen är det snart juni, då skall jag till helsingfors för att bli amningsutbildare för att i höst kunna utbilda oss doulor i amning, börjar kännas skrämmande men roligt med utmaningar! I september blir vi bjudna till helsingfors över helgen på doula jubileeumsfest, de tror jag blir riktit roligt, att få träffa resten av finlands doulor.
Mycky roligt på kommande när det gäller det alltså! :) ångrar int en sekund att jag for med, bra gäng och så lärorikt! :)

Dagens jag :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar