fredag 11 december 2015

träningsstatus

Jahapp, träningen då. Efter lite mejlande med fananamma har vi kommit till en plan som känns bra.

Kom fram till at jag vill våga gå dedär steget längre, inte bara träna och äta för att hållas pigg och den tradilutten utan faktist bli stark och i bra skick. Nånting som kommer ta sin tid men de får de göra, man blir int stark på nån månad, de tar år och till den resan behöver jag hjälp och stöd så i fortsättningen kommer jag gå och väga mej var 3 mån och då ser vi hur jag nått mitt delmål och jag får feedback över hur det gått vi lägger upp nästa mål och pratar lite vad som behöver göras för att uppnå det.

Min veckoplan från jauari ser ut såhär:

mån: Plask IT vattenjumppa
tis:
ons: pilates/soma move (varannan vecka vardera)
tors:
fre: Sweat IT light
lör:
Sön: Hockey

Däremellan sku det vara bra om jag sku få in ett styrkepass nånstans fick jag som feedback, troligen blir det hemma med kettlebellen, som jag faktist nu fått tagit mej i kragen och börjat göra hemmaträning också, barnen tycker dessutom det är intressant att följa me och charlie hade en ballong som kettlebell och gjorde samma övningar som jag här en dag.

De känns ju som ganska mycky med 5 träningar i veckan för mej men sen när jag tänker efter så nu är jag uppe i 4, ibland bara 3 i veckan och känner att kroppen skulle villa ha lite till, har kommit i nån slags bekvämlighetszon så ska nog lyckas få in 5, när barnen kan vara med på light passet (light= inga hopp eller raka magmuskler) och på hemmaträning känns det bra, då missar jag inte tiden med dom på samma vis.

Dagens bilder:
Känns somatt det går trögt på samma gång som jag ju nog vet att de händer saker. Längtar bara till att domdär resterande 4 graviditetskilona ska vara väck, från början var målet min födelsedag och det ska jag ju helt klart klara av! Igår märkte jag att min midja är tillbaka och det var ju en liten push för att fortsätta. :) Annars tycker jag ansikte bytt form och det är nog där jag själv ser den största förändringen, och magen förståss, jaa nu händer de väl lite helatiden :)


(förra motsvarande bilden)




Okey, nu när jag ser på förra bilden jag tog som gemförelsebild så visst ha de ju hänt saker! Helt klart värt att fortsätta kämpa på! Och vetni vad? När charlie var i alissas ålder tog jag dagligen en tupplur, behövs inte nu! Så det målet har jag faktist uppnått, energinivån är mycky mycky högre och humöret bättre! När de gäller maten känns de bara skönt dessutom, har inte minskat på mängderna tilome att jag äter mer om man sätter ihop allt under dagen, bara det att nu är det regelbundet lite hela tiden och dedär onödiga sockret och onödigheterna borta. Känner nästa som en lättnad, nu får jag inte äta skräp på veckorna (äter ju på lördagar) så då är det mycky lättare att få till domdär vettiga mellanmålen. Nöjd! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar