lördag 19 december 2015

Träna med barn

Jag har riktigt insett nu hur bra det är att träna med barn. Finns 2 orsaker (minst)

Orsak 1: Tid med barnen som man endå satsar på sej själv under, alltså får man träningen utan att missa dendär tiden tillsammans med barnen.

Orsak 2: När barnen är med från små kommer träningen bli en naturlig del i deras liv, med att ha med dom visar jag gott exempel och man kan ju hoppas att dom då också hakar på på den hälsosamma livsstilen. Att dom aldrig ska behöva göra dendär livsstilsförändringen och börja träna utan som jag skrev, det blir en naturlig del av vardagen, lika som man borstar tänderna på kvällen eller äter morgonmål eller sover på nätterna rör man sej också, inga konstigheter.

Vissa kan det vara jobbigt också att ha med dom, det krävs planering och jag är på plats 1/2 timme före för att hinna se till att båda har blöjorna i skick och magarna mätta, åt charlie finns det alltid nån slags mellanmål i form av oftast frukt i väskan. Ibland får man springa till andra sidan salen då charlie rymt eller plocka ner honom från nån ribbstol eller som igår då han fastna med huvet under "saldelarn", ibland får man jumppa med ett barn som tyngd för att lite distrahera. Det går endå bättre och bättre, charlie blir såklart mer och mer hemma vilket gör att han vågar visa sina sämre sidor bättre också men utan större problem har det härtills gått, varge gång har jag fått ut mycket av träningen vilket var min största oro att tiden går till att passa barnen och man inte hinner jumppa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar