tisdag 1 december 2015

6 och sista träffen

En vecka kvar av fananamma alltså är sista träffen över, en träff som vi egentligen bara vägde oss, gick igenom resultaten och pratade lite om hur det varit. Hade bestämt att boka in en vägning till januari och det tyckte dom andra var en bra idee så vi fortsätter väga oss i grupp med 6-8 veckors mellanrum, på de viset får vi veta våra resultat och kan int slappa till oss!

Resultat då?
vikt -4
fett % -5,1%
vätska +6,5%
muskelmassa +2,4kg
basalt intag (kcal) +46
skelett +0,1g
inre fett 8 -> 6

Allt åt rätt håll altså, kände mej av nån anledning lite besviken men hon försökte få mej att förstå att det var ett bra resultat, på 5 veckor hinner man inte med så mycky mer och dehär är bara början.

Nu är jag inte mer uttorkad, bara 2,5% från det optimala, skelettet har blivit lite lite tyngre iockmed att musklerna stärkts, inre fettet skall liggapå 1-5 på skalan så ennu lite högt men det resultatet jag nog är mäst nöjd med, det är ju dedär farliga fettet som snart är på en hälsosam nivå. Fettprocenten annars vill jag ha neråt ennu 10-15%, det är väl mitt största mål och att samtidigt fortsätta höja på muskelmassan.

Jag har ju som ni vet funderat mycky på domhär siffrorna och speciellt dedär muskelmassan, just nu har jag 51.2 kg muskler, tyckte ju själv det lät så mycky att kan de vara sant, andra väger ju lika mycky som jag har muskler typ! Fick förklarat dehär att alla har olika lätt eller svårt att bygga muskler, har man övervikt behöver ju kroppen dessutom mer muskler bara för att röra på sej. Hon tyckte att muskelmassan var bra men pointerade att jag aldrig ska ha som mål att komma ner till 60-65 kg fast andra sku väga så, just min kropp är tyngre redan helt bara p.g.a. musklerna, nu när jag tränar och äter bra kommer ju musklerna dessutom växa ennu mer vilket också gör att dom bränner mer fett vilket ju är bra. På samma gång som det nu lite börjar sjunka in dehär och det känns bra, har gärna mycky muskler, känns de ennu lite förvirrande, man är så van att bara se på kg. Men som hon sa, "se på gladiatorerna på tv, ingen väger mindre än 70kg och dom är i toppskick", får väl bli gladiator då :D

Målet har jag nu lagt om lite, eller tankesättet kring målet. kg vill jag ju ennu också få bort  men huvusaken sku nu vara att få neråt dendär fett%. Musklena vill jag framförallt lära mej använda,teknik men också självklart samtidigt fortsätta bygga upp. Nån gång ennu sku de vara roligt att vara i riktigt bra skick med synliga muskler och så men just nu prioriterar jag inte träningen så starkt att jag sku villa eller kunna lägga så mycky tid på det, kanske sen när barnen är större.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar