torsdag 17 december 2015

mumin

Har från liten haft mumin som en favorit, då ganska omedvetet och nu tycker jag att det är en så rolig blandning av verklighet och fantasi, för visst känner vi alla en muminpappa i verkligheten också!? Som liten önska jag att ja sku ha vari som lilla my, liten, envis och kvick, fick iallafall ge upp det och konstatera att det var syrran som drog den lotten, åtminståne som barn :P Själv har jag ofta blivit kallad muminmamman och visst kan ja väl erkänna att nån likhet kan jag se, moderlig och omhändertagande men på samma gång lite obrydd "de löser sej nog, ingen panik".

När alla börja samla på allt som heter mumin blev ja lite besviken, känns int så personlit me mumin mera när alla har av dom... Muggana samlar jag ju på på de vise att ja gärna får en ny som present men köper inte själv av dom. Domhär bollana ha ja iallafall börjat köpa, dom e bara lite över 2€ st så de e lixom int så dyrt heller. Varge år hittar jag nån ny och i år har jag hittat hela 4 (dom i hörnen tror ja)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar